دبیر حزب موتلفه اسلامی استان تهران:

۱۷ شهریور درس مقاومت و ایستادگی بود

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان تهران گفت: مردم در واقعه ۱۷ شهریور ماه درس ایثار، مقاومت و ایستادگی دادند و امروز ایران اسلامی الگوی همه ملت‌های آزادی‌خواه دنیاست.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن قناعت دبیر حزب موتلفه اسلامی استان تهران در جمع اعضای شورای این استان ضمن گرامیداشت سالروز قیام خونین مردم در ۱۷ شهریور و ضرورت بازخوانی و توجه به پیامدهای این حادثه تاریخی اظهار داشت: مردم در واقعه ۱۷ شهریور ماه  درس ایثار، مقاومت و ایستادگی دادند و امروز ایران اسلامی الگوی همه ملت‌های آزادی‌خواه دنیاست. ۱۷ شهریور تاثیر عمیق بر روی نهضت مردم ایران داشت.
 
وی افزود: مردم تهران در این واقعه تاریخی نشان دادند گوش به فرمان ولی امر و مرجع تقلید خود هستند و با عزم و اراده ای جدی پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشیدند.
 
قناعت تصریح کرد: امام خمینی (ره) این روز را یوم‌الله نامیدند تا در خاطره‌ها و ذهن‌ها جاودان بماند تا همه نسل های انقلاب اسلامی بدانند این انقلاب با چه سختی هایی به دست آمده است.
 
وی خاطرنشان کرد: یوم الله ۱۷ شهریور در واقع قیام جاودان و ماندگار ملت مبارز ایران اسلامی در برابر رژیم فاسد و مستبد پهلوی محسوب شده که برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.
 
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان تهران بیان داشت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی و مبارزات مردم نفی سلطه غربی ها به خصوص آمریکایی ها بود. مردم از اینکه اجنبی ها بخواهند برای آنها تصمیم بگیرند خسته شده بودند و در لبیک به فرمان امام(ره) به صحنه آمدند و انقلاب اسلامی پیروز شد.
 
وی با اشاره به توافق اخیر FITF تصریح کرد : متاسفانه این روزها شاهد تعهد بانک مرکزی در توافق موسوم به FATF هستیم که نوعی خودتحریمی توسط بانک های داخلی را نشان می دهد. این توافق یعنی اینکه بانک‌های ایرانی حق همکاری با هیچ‌ یک از مراکزی که دولت آمریکا تحریم کرده است ندارند. بیش از ۱۷۰ شرکت بزرگ و سازمان دولتی ایرانی در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.
 
وی افزود: این توافق نشان از خود تحریمی دارد، چگونه مسئولان زیر بار چنین توافقی می روند؟ مردم در بزنگاههای تاریخ انقلاب به صحنه آمده اند تا از زیر بار سلطه غربی ها خارج شوند و حالا چنین توافقی چه توجیهی دارد.
 
قناعت تاکید کرد: دولت صریحا باید در مورد اف آی تی اف توضیح دهد. دولت محترم در موضوع برجام به مردم قول داد در روز امضای آن همه تحریم ها لغو شود اما امروز می‌بینیم نه تنها تحریم ها لغو نشده بلکه خودتحریمی نیز اجرا خواهد شد.
 
وی افزود: دولت اگر دلایل مستحکمی برای توافق FITF  نداشته باشد انتظار حمایت و اعتماد مردم را نداشته باشد.
 
قناعت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات جوانان در کشور بیان داشت: بزرگترین مشکل جوانان امروز در کشور بیکاری و ازداج است.
 
وی افزود: متاسفانه همه دولتها در زمان انتخابات ها شعارهایی برای ایجاد اشتغال و بسترسازی ازدواج جوانان می دهند اما در عمل کاری دیده نمی شود.
 
دبیر حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: شغل مهمترین مطالبه مردم برای جوانان است زیرا اگر امروز جوانی شغل داشته باشد با آن می تواند بسیاری از هزینه های زندگی را بپردازد اما اینکه حدود چندین میلیون جوان بیکار، آن هم تحصیل کرده وجود دارد اصلا موضوع خوبی نیست. دولت باید عزم خود را در این راه به صورت جدی جزم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار