هزار تونسی به داعش در لیبی پیوسته اند

وزیر دفاع تونس گفت تا کنون بیش از هزار شهروند این کشور به تروریست های داعش ملحق شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرحات الحرشانی، وزیر دفاع تونس  اعلام کرد: یک هزار تونسی در کنار گروه تروریستی داعش در لیبی می جنگند.

وزیر دفاع تونس در حاشیه یک کنفرانس امنیتی در پاریس با بیان این که وجود افراد مذکور تهدیدی برای تونس به وجود آورده است گفت: ارقام مطرح شده درباره دو هزار تا سه هزار تکفیری تونسی در لیبی اغراق آمیز هستند. تعداد آنها در حدود 1000 نفر است.

فرحات الحرشانی گفت: در میان تندروهای داعش که از سرت فرار کرده اند، بسیار محتمل است که برخی به طرف جنوب و برخی به طرف غرب بروند. وی با اشاره به حضور افراد دو تابعیتی فرانسوی- تونسی در میان آنها، خاطر نشان کرد: در حال حاضر آنها به طور گسترده به طرف تونس نمی آیند، اما باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

وزیر دفاع تونس از نبود راهبردی منطقه ای برای مقابله با مشکل جنگجویان خارجی داعش در لیبی ابراز تاسف کرد. الحرشانی گفت: کشورها این مشکل را روز به روز مدیریت می کنند. وی هشدار داد: جنگ با تروریسم جنگی تمام عیار است. اگر با تروریسم فقط بر اساس یک طرح امنیتی نظامی برخورد کنیم، در جنگ بازنده خواهیم شد.

الحرشانی همچنین خاطرنشان کرد: تروریسم یک طرز فکر است. فرهنگی است که در ذهن جوانان ساخته می شود. باید نوع جدیدی از آموزش و نوع دیگری از گفتمان مذهبی مطرح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار