اصفهان؛

ساخت واحد ذخیره سازی حرارت خورشیدی دردانشگاه اصفهان

محققان دانشگاه اصفهان طراحي، ساخت، راه‌اندازی و مشخصه يابي واحد خودكار ۴۰ كيلوواتي جمع‌آوری و ذخیره‌سازی حرارت خورشيدي در دمای بالا را در دست اجرا دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان،هدف از انجام اين پروژه طراحي واحد ذخیره‌سازی حرارت در سيستم‌هاي خورشيدي حرارتي همچون كلكتورهاي سهموي و بشقابي، سازه فرزنل است كه فاز اول آن به اتمام رسيده است. بر اين اساس سازه فرزنل با دقت و كيفيت مناسب طراحي و ساخته شده و طراحي و ساخت سيستم ذخیره‌سازی حرارت به همراه يك يخچال براي واحد سرمايش نيز انجام شده است. دریافت‌کننده مركزي فرزنل نيز مرحله بهینه‌سازی خود را طي مي‌كند.

بنا به گفته دكتر بهنام مستأجران مجري پروژه، پيشرفت كار تا به حال کاملاً رضایت‌بخش بوده و در صورت ادامه حمايت به موقع طرح از طرف مسئولان دانشگاه و معاونت، پروژه تا خردادماه سال آینده به اتمام خواهد رسيد.
ستاد توسعه فناوري انرژي‌هاي تجدید پذیر معاونت علمي و فناوری ریاست جمهوری پروژه‌هاي متعددي را در اين حوزه حمايت مي‌كند كه طراحي، ساخت، راه‌اندازی و مشخصه يابي واحد خودكار ۴۰ كيلوواتي جمع‌آوری و ذخیره‌سازی حرارت خورشيدي در دماي بالا (بالاتر از ۳۵۰ درجه سانتی‌گراد) يكي از اين پروژه‌ها بوده كه توسط محققان دانشگاه اصفهان در حال انجام است كه در سفر كارشناسان ستاد به اصفهان بازديد از اين پروژه انجام شد.
دكتر مستأجران، عضو هیئت علمي دانشكده علوم و فن آوريهاي نوين گروه انرژی‌های تجدید پذیر، داراي هشت مقاله علمي-پژوهشي و سه پتنت ملي و بین‌المللی و ارايه بيش از ۲۵ كنفرانس و ارايه كارگاه بین‌المللی است. دوره دكتري خود را در دانشگاه شربروك كانادا در سال ۱۳۸۶به پايان رسانده و دو دوره فوق دكتري را در دانشگاه‌های پلی‌تکنیک مونترآل و سپس واترلو در سال ۱۳۹۱ به اتمام رسانده است و بعد از آن تا به امروز در دانشگاه اصفهان مشغول به کار است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.