یزد؛

بازدید مشاور رییس جمهور از بندرخشک پیشگامان

همزمان با هفته تعاون مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از بندرخشک پیشگامان بازدید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همزمان با هفته تعاون، در بازدید از بندر خشک پیشگامان از بخش های مختلف این بندر در جریان فعالیت ها و روند پیشرفت آن قرار گرفت.


ترکان نیز در این بازدید با اشاره به روند فعالیت در بنادرخشک گفت: این بنادر نقش برنامه ریزی و هماهنگی در حوزه حمل و نقل را ایفا می کنند و می توانند روند توسعه در داخل کشور را تسریع کنند.

وی با استقبال از استقرار ترمینال کانتینری در بندرخشک پیشگامان افزود: وجود خطوط ریلی داخلی و طرح های در دست اجرا و انبارهای مختلف می تواند تا شعاع 500 کیلومتری به تجار و بازرگانان خدمات ارائه دهد.

مشاور رئیس جمهور در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندرخشک پیشگامان نیز با استقبال از این موضوع گفت: معافیت های قابل ارائه در منطقه ویژه می تواند به رقابتی شدن تجارت این بندرکمک کند و بنده برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندرخشک همراهی لازم را خواهم کرد. 

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به قابلیت های فعلی بندرخشک پیشگامان تاکید کرد: این بندرخشک هم اکنون نیز می تواند قبل از تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی فعالیت های لازم را انجام دهد و در حوزه حمل و نقل و تجارت کشور وارد شود و کار کند.

در جریان این بازدید بابایی رئیس هیات مدیره بندر خشک پیشگامان گزارشی از روند پیشرفت بخشهای مختلف بندر خشک ارائه  و رضایی مدیرعامل این بندر نکاتی را درباره مراحل ریل گذاری و اتصال بندرخشک  به خط ریلی کشور بیان کرد.

بندرخشک پیشگامان، نخستین بندرخشک تعاونی ایران است که با مجوز هیات دولت در حال تکمیل و بهره برداری است. بندرخشک پیشگامان به عنوان تنها بندرخشک که از هیات دولت مجوزهای لازم را گرفته در 35 کیلومتری جنوب یزد در شهرستان مهریز در حال ساخت است و تاکنون روند اجرایی خوبی داشته است. این بندر شش هزار سهام دار مستقیم و 40 هزار سهام دار غیر مستقیم دارد.

راه آهن این بندر چندی قبل به ریل سراسری کشور متصل شد و در مسیر راه آهن یزد- بافق قرار گرفت. 

هم اکنون انبارهای ده هزار مترمربعی، شانیتگ یارد، اتصال ریلی، محوطه گمرکی، سردخانه دو مداره، خطوط ریلی اختصاصی، ایستگاه راه آهن اختصاصی، ترمینال چند منظوره و مجموعه اداری پیشرفت 50 تا 100 درصدی را دارد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار