بجنورد؛

راهیابی اثر هنرمند شیروانی به سوگواره اقوام

اثر نمایشی هنرمند شیروانی به سوگواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی کرمان راه یافت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت : نمایش "نذر معجر" به نویسندگی و کارگردانی ذکریا شیرمحمدزاده به سوگواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی در استان کرمان راه یافت.

احمد زیبایی افزود : این اثر با نیت توسل به ساحت مقدس حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) و اهمیت حجاب در اسلام تولید شده است.

وی بابیان اینکه نذر معجر برگرفته از آیینی کهن در شیروان و حومه این شهرستان است،خاطر نشان کرد : همان نذر روسری است که در مراسم علم بندان(سیاه پوش نمودن) بیرق حسینی(ع) و اعلام رسمی آغاز ایام محرم در درب منازل با بستن روسری به بیرق حسینی ارادت خود را به حضرت زینب و حضرت رقیه(س) اعلام می نمایند.

وی با اشاره به این که نمایش نذر معجر با تلفیقی از هنرهای نمایشی و هنر تعزیه به روی صحنه می رود،گفت : این نمایش از اول تا چهارم محرم سال جاری در فضای آمفی تئاتر روباز دانشگاه آزاد اسلامی کرمان اجرا می شود.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد شیروان خاطر نشان کرد :آثار نمایشی زیادی از جمله؛ "به نام من دیوانه"، "دیر مکافات"، "دلبسته"، "مویه نامه جابر"، "با کاروان نی نوا"، "ختم به خیر" و... به نویسندگی و کارگردانی ذکریا شیرمحمد زاده هنرمند توانای شیروانی در جشنواره های ملی، استانی و شهرستانی به روی صحنه رفته است.

ذکریا شیرمحمد زاده از جمله هنرمندانی است که رسالت هنری خود را وقف اهل بیت(ع) نموده است و جهت ادای دین به بیرق حسینی، همه ساله در دهه‌ی آخر محرم و صفر تولیدات مناسبتی و ماندگار زیادی را به اجرا گذاشته است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.