ولایتی در جمع خبرنگاران:

جلسه هیئت نظارت بر برجام عصر امروز برگزار می‌شود/ تکرار تبلیغات منفی آمریکا علیه ایران تبدیل به ضد تبلیغ برای آنان می شود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: تکرار تبلیغات منفی آمریکا علیه ایران تبدیل به ضد تبلیغ برای آنان می شود.

جلسه هیئت نظارت بر برجام عصر امروز برگزار می‌شود/ تکرار تبلیغات منفی آمریکا علیه ایران تبدیل به ضد تبلیغ برای آنان می شودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در جمع خبرنگاران در خصوص طرح اخیر مجلس سنای آمریکا مبنی بر پرداخت غرامت 55 میلیارد دلاری علیه ایران، اظهار داشت: نظر جمهوری اسلامی ایران پیرامون بدعهدی‌های مکرر آمریکا را مراکز ذیربط مانند مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای عالی امنیت ملی خواهند داد اما بنده به عنوان یک کارشناس این نوع حرکات مجلس آمریکا و برخی از نمایندگان آن را کارهای سبک و بی‌مقداری می‌دانم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: آنها در مجلس ایالت متحده نشسته‌اند و علیه دولت‌ها و ملت‌ها تصمیم می‌گیرند در حالی که هیچ ضمانت اجرایی برای تصمیمات آنان وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران دولتی نیست که دست بر روی دست بگذارد و تصمیمات اتخاذ شده آمریکایی‌ها را اجرا کند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها توانایی اعمال این تصمیمات نابخردانه را ندارند، تصریح کرد: این تصمیمات چیزی جز تبلیغات منفی علیه ایران نیست و تکرار آن به یک ضد تبلیغ برای آنها تبدیل خواهد شد.

ولایتی با اشاره به اینکه همه دنیا شاهدند که آمریکایی‌ها با وجه یا بی‌ وجه به دور یکدیگر جمع می‌شوند و مصوبه‌ای را تصویب می‌کنند که در هیچ جای دنیا به کار نمی‌آید، تأکید کرد: اگر قرار باشد به تصمیمات اتخاذ شده آنها توجه کرد، دنیا تبدیل به جنگلی می‌شود که آمریکا قانون آن را می‌نویسد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: در همین راستا چندی پیش چینی‌ها به بلندترین مقامات آمریکا نشان دادند که چین در قلمرو آمریکا نیست و به این ترتیب بزرگترین تحقیر را بر آنان روا داشتند.

وی با بیان اینکه چنین رفتارهایی وزن آمریکایی‌ها را به شدت پایین می‌ آورد، اظهار داشت: بعد از فروپاشی دنیای دوقطبی، در سال 1991 بوش پدر از جمع نیروی دریایی آمریکا گفت دنیا از این به بعد یک قطبی است و در رأس آن آمریکا قرار دارد.

ولایتی ادامه داد: زمان گذشت و نشان داد که چنین قدرتی وجود ندارد و آنان در افغانستان، عراق و اکنون نیز در سوریه و ترکیه شکست خورده‌اند بنابراین هیچ جای نگرانی نیست و ایران کشوری مقتدری است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک درخصوص سوالی مبنی بر اینکه قرار است امروز در جلسه هیئت نظارت بر برجام چه موضوعاتی مطرح و بررسی شود، اذعان داشت: این جلسه قرار است عصر امروز برگزار شود و مواردی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد، بعد از مذاکره اعلام می‌شود.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر دلیل هشدارهای ناو جمهوری اسلامی ایران به ناو آمریکا در تنگه هرمز، گفت: این امر استثنایی نیست بلکه کاملا طبیعی است که نیروی دریایی ما از حریمش دفاع کند.

ولایتی افزود: هر ناوی فارغ از آنکه متعلق به چه کشوری باشد، در صورت حضور در کشور ما با مدافعان مرزبان مواجه خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک پیرامون اقدامات حقوقی انجام شده از سوی وزارت خارجه برای بازماندگان فاجعه منا، تصریح کرد: مراجعه به مراجع حقوقی بین‌المللی می‌تواند بخشی از اقدامات لازم باشد که باید هرچه زودتر صورت گیرد اما وزارت‌خارجه نیز به خوبی به دنبال پیگیری و احقاق حق بازماندگان فاجعه منا است.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: احزاب ، لاریجانی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار