چینی ها به اعماق کره زمین سفر می کنند!

وزارت منابع و زمین چین برنامه ای را منتشر کرده است که بر اساس آن این کشور قصد دارد در سال های پیش رو دست به اکتشافات در اعماق زمین بزند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این برنامه روز چهارشنبه در تارنمای وزارتخانه مربوز منتشر شده و در آن آمده است که تا سال 2020 میلادی به غیر از کره زمین، اکتشافات در اعماق دریاها و کاوش های فضایی و نظارت بر برنامه های مرتبط با نجوم افزایش خواهد یافت.

این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که چین به دلیل وسعت زیاد و جمعیت بالایی که دارد به منابع بیشتری در سال های آینده نیاز پیدا خواهد کرد و کشفیات زمینی و دریایی و فضایی می تواند بسیاری از مشکلات این کشور را حل کند.

دانشمندان ثابت کرده اند که اگر فقط منابع سه تا 10 کیلومتری زیر زمین کشف شده و مورد بهره برداری قرار گیرد نزدیک به 5 هزار سال دیگر هم بشر می تواند از این منابع بهره ببرد.

برخی از گزارش ها نیز حاکی است که شاید فقط دو درصد از منابع در این بخش از کره زمین بتواند هزاران سال برای انسان کفایت کند و دولت چین بر همین اساس برنامه اکتشافات نوین و علمی زمین شناسی را به اجرا گذاشته است.

در این برنامه آمده است که ما تا چند سال دیگر بخش های بیشتری از زمین و دریا و فضا را مورد کاوش قرار خواهیم داد تا بتوانیم به منابع و معادن جدیدی دست پیدا کنیم که مشکلات چین و حتی کشورهای دیگر را حل می کند.

اکتشافات در بخش های عمیق زمین عمدتا در کشورهای توسعه یافته آغاز شده است و ژاپن تا فضای 200 متری زیر زمین نیز منابع پیدا می کند و در برخی از کشورها تا 150 متر کاوش هایی صورت گرفته است اما در چین فقط تا سقف 50 متری زیر زمین کشف شده است.

چین ابراز امیدواری کرده است که تا سال 2020 بتواند بسیاری از منابع را از عمق دو تا سه کیلومتری زمین استخراج و منابع جدید نفت و گاز را در عمق شش تا 10 کیلومتری متر در زیر زمین کشف کرده و مورد استفاده قرار دهد.
 
منبع:ایرنا
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار