آبادان؛

دستگیری 4 نفر متخلف شکار پرنده در تالاب شادگان

4متخلف شکار پرنده در تالاب شادگان دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛در پی گشت و کنترل تالاب بین المللی شادگان در منطقه  صراخیه،  ماموران یگان حفاظت محیط زیست شادگان 4 نفر شکارچی متخلف که اقدام به شکار نموده بودند، دستگیر و تعداد 4 قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط نمودند.

سید محمد حسن فقیه رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان گفت: این اقدام در پی گشت و کنترل مستمر  والبته شبانه روزی در منطقه تالاب و پناهگاه حیات وحش شادگان صورت گرفته شد.

فقیه افزود: این متخلفین پیش از دستگیری در 2 روز گذشته مورد شناسایی ماموران یگان محیط زیست شادگان قرار گرفته و پس از رصد چگونگی ورود و خروج آنها در لحظه مقرر دستگیر و تعداد 4 قبضه اسلحه شکاری و 2 قطعه حواصیل ارغوانی کشف و ضبط نموده و به مراجع قضایی برای پیگیری مراحل قانونی پرونده معرفی گردیدند.

وی گفت: با وجود شرایط سخت جوی و گاهاً عدم تناسب امکانات گشت و کنترلی با  شرایط تالاب ماموران یگان به نحو احسنت وظایف سازمانی خود را در هر شرایطی به سرانجام مطلوبی می رسانند.

لازم به ذکر است پرنده شکارشده با نام حواصیل ارغوانی جزو راسته لک لک سانان بوده که تنها زیستگاه مطلوب آنها تالاب ها می باشد و از نظر حفاظتی بدلیل کاهش جمعیت آن به علت شکار بی رویه نیازمند اجرای برنامه حفاظتی می باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.