واشینگتن پست: احتمال نرمش در سیاست‌های واشینگتن در قبال مسکو در صورت راهیابی ترامپ به کاخ‌سفید

واشینگتن پست نوشت: تردیدها درخصوص روابط گسترده مالی ترامپ و کرملین ضرورت انتشار اظهارنامه مالیاتی وی را دو چندان کرده است.

واشینگتن پست: احتمال نرمش در سیاست‌های واشینگتن نسبت به مسکو در صورت راهیابی ترامپ به کاخ‌سفیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشینگتن پست با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: زمانی که مجری ای‌بی‌سی نیوز از «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، سؤال کرد آیا وی نیز همانند دیگر نامزدها در 40 سال گذشته، اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر خواهد کرد یا خیر، غول املاک و مستغلات با اظهار اینکه «فکر نمی‌کنم مردم به این موضوع اهمیت دهند»، از دادن پاسخ طفره رفت.  

در ادامه گزارش آمده است: نتایج نظرسنجی چندی پیش «دانشگاه کوینیپیاک» نشان می‌دهد 74 درصد رأی‌دهندگان احتمالی -از جمله 62 درصد جمهوری‌خواهان- معتقدند ترامپ باید اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کند. آمریکایی‌هایی هم که به گفته ترامپ علاقه‌ای به اطلاعات مالیاتی این نامزد حزب جمهوری‌خواه ندارند، با شواهد موجود تغییر عقیده خواهند داد. 

نگارنده گزارش سپس مدعی شده است: گزارش اخیر واشینگتن پست نشان می‌دهد مقامات اطلاعاتی-امنیتی آمریکا معتقدند روسیه در عملیات گسترده مخفیانه‌ای تلاش دارد آمریکایی‌ها را نسبت به انتخابات پیش‌رو و همچنین نهادهای سیاسی این کشور بدبین و بی‌اعتماد کند. اگر همانطور که گفته می‌شود، «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور روسیه، طراح حمله‌های سایبری به گردهمایی ملی حزب دموکرات و انتخابات سال جاری است، بنابراین باید پذیرفت وی تلاش می‌کند بر نامزدهای این انتخابات نیز تأثیر بگذارد. ترامپ و مشاورانش همواره در مبارزات انتخاباتی رویکردی مثبت نسبت به پوتین اتخاذ کرده‌اند. از سوی دیگر، روابط عمیق و مدوام مالی میان ترامپ و روسیه یکی دیگر از دلایلی است که ضرورت انتشار اظهارنامه مالیاتی نامزد جمهوری‌خواهان را دو چندان کرده است.  

در ادامه گزارش آمده است: البته این بدان معنا نیست که ترامپ «کاندیدای منچوری» و همدست پوتین است. با این وجود، احتمال دارد ترامپ در صورت راهیابی به کاخ‌سفید بدلیل احساس دِین به سرمایه‌گذاران طرفدار پوتین، در سیاست‌هایش در قبال کرملین نرمش نشان دهد. اگر اینگونه ادعاها همانگونه که ترامپ می‌گوید بی‌اساس و احمقانه است؛ بنابراین، وی نباید از انتشار اطلاعات مالیاتی و شفاف‌سازی درخصوص اموال و دارایی‌هایش ابایی داشته باشد. 

روایت فیلم«کاندیدای منچوری» شستشوی مغزی فرزند یک خانواد سیاسی برجسته جناح راست به‌عنوان یک قاتل بی‌خبر در توطئه کمونیستی بین‌المللی است. داستان فیلم مربوط به سال ۱۹۵۹ است که تعدادی سرباز از جنگ کره بازگشته‌اند و به یکی از آنها مدال احترام داده می‌شود، زیرا در میدان جنگ جان اعضای گشتش را نجات داده‌است. آنها را به «منچوری» می‌برند و یک نفر چینی آنها را شستشوی مغزی می‌دهد. بدین ترتیب، یکی از کسانی که مدال احترام گرفته‌بود به‌عنوان آدم‌کش حرفه‌ای تربیت می‌شود.    



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار