پارالمپیک ریو 2016

کمتر از چند ساعت تا افتتاحیه پارالمپیک/حضور کاروان ایران با پرچمداری عشرت کردستانی

پانزدهمین دوره از مسابقات پارالمپیک کمتر از 10 ساعت دیگر در شهر ریو افتتاح می شود.

کمتر از چند ساعت تا افتتاحیه پارالمپیک/حضور کاروان ایران با پرچمداری عشرت کردستانیبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،ریو دوژانیرو امشب میزبان مراسمی است که با برگزاری آن پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک تابستانی به صورت رسمی آغاز می شود.

این مراسم چهارشنبه شب ساعت 20 به وقت برزیل 3:30 بامداد به وقت ایران در استادیوم ماراکانا شهر ریو برگزار می شود و تمامی کشورهای شرکت کننده در این رقابت ها با نمایندگان خود در مراسم افتتاحیه حضور می یابند.

 ویک مونیس برزیلی کارگردانی این مراسم را بر عهده دارد و آنتونی هاو مجسمه ساز آمریکایی مشعل این دوره رقابت ها را بر اساس مشعل المپیک طراحی کرده است. لازم به ذکر است بر روی این مشعل از خط بریل برای نابینایان استفاده شده است.

" سیلویا ایمونیو" مدیریت تیمی 100 نفره را بر عهده دارد که مسئولیت آنها آماده کردن 2500 دست لباس رنگی برای نمایش مراسم افتتاحیه است.

کاروان فرهنگی، ورزشی منا جمهوری اسلامی ایران نیز با پرچمداری عشرت کردستانی و نمایندگان 12 رشته ی ورزشی در مراسم افتتاحیه این مسابقات حضور دارد.

در این رقابت ها بیش از 4 هزار ورزشکار در 23 رشته با هم رقابت می کنند و در مجموع 528 مدال توزیع خواهد شد که از این میان 226 مدال به زنان، 264 مدال به مردان و 38 مدال در رشته های میکس، توزیع می شود. از 23 رشته حاضر در این مسابقات، دو رشته پاراکانو و  پاراترایتالون ( مسابقات سه گانه) نیز نخستین بار است که در رشته های پارالمپیک حضور دارند.

این اولین باری است که یک کشور از آمریکای جنوبی میزبان مهم ترین رویداد ورزشی افراد دارای معلولیت در جهان می باشد و برای این رویداد مهم 20 ورزشگاه در 4 نقطه از شهر ریو در نظر گرفته شده است.

برای برگزاری این مسابقات 25000 نیروی داوطلب، 45000 نیروی پیمانکار و 5000 نیروی ثابت پیش بینی شده که سازماندهی این رویداد بزرگ ورزشی را بر عهده دارند.

از نکات جالب توجه ،آمار تجهیزات و ملزومات مورد نیاز برای مسابقات است که شامل ؛ 417 توپ فوتبال، 2000 سیبل تیر و کمان، 4000 چشم بند برای رشته گلبال، 6720 توپ تنیس با ویلچر، 6480 توپ تنیس روی میز، 3 میلیون و نیم وعده غذایی و 10 هزار تخت خواب است.

بیش از 170 کشور و  نزدیک به 4350 ورزشکار به همراه مربیان و مسئولان تیم های خود در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک از 7 تا 18 سپتامبر به میزبانی ریو دو ژانیرو حضور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار