در واکنش به اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب؛

قاسمی: مداخله ایران در امور کشورهای عربی تکرار اتهامات نسنجیده احمد ابوالغیط است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب مبنی بر مداخله ایران در امور کشورهای عربی، این اتهام را بی پایه و اساس و تکرار اتهامات نسنجیده گذشته از سوی احمد ابوالغیط دانست.

قاسمی:مداخله ایران در امور کشورهای عربی تکرار اتهامات نسنجیده احمد ابوالغیط استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب مبنی بر مداخله ایران در امور کشورهای عربی، این اتهام را بی پایه و اساس و تکرار اتهامات نسنجیده گذشته از سوی احمد ابوالغیط دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: ادامه وضعیت تأسف بار و رقت انگیز کنونی در سوریه نتیجه سیاست ها و مداخلات حکومت هایی است که علیه نظام قانونی و مستقر در سوریه اقدام کرده و به اسم مبارزه با تروریسم، به تجهیز، آموزش و تربیت  تروریست ها در آن کشور می پردازند و ویرانی ، آوارگی و کشتار فرزندان آن را رقم می زنند. 

قاسمی ضمن استقبال از اعلام خودداری ابوالغیط از ورود به موضوع شیعیان و اهل سنت،  به دبیر کل اتحادیه عرب توصیه کرد با اغتنام از فرصت  خود در جایگاه دبیرکلی اتحادیه عرب به جای تکرار مواضع غیرسازنده و غیر واقع بینانه، به بررسی و مطالعه مسایل پیچیده منطقه در یافتن راه کار  و چاره اندیشی برای یافتن راه حل های مثمر ثمر و تلاش برای همگرایی مردم  منطقه با هدف خروج از وضعیت اسفناک کنونی باشد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: در خصوص راه کارهای  ابوالغیط برای بحران سوریه به ایشان توصیه می نماییم با درک عمیق از وضعیت کنونی آن کشور و منطقه به تمامیت ارضی و حق تعیین سرنوشت مردم سوریه احترام بگذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار