ارتش سوریه استفاده از سلاح شیمیایی در حلب را رد کرد

یک منبع نظامی سوریه ادعاهای مربوط به استفاده ارتش این کشور از گاز کلر را در حمله به مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در حلب رد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، این منبع چهارشنبه گفت: «ما هرگز از این نوع سلاح استفاده نکرده و نخواهیم کرد.»

وی تاکید کرد تروریست‌ها سعی دارند با طرح این اتهام‌ها توجه مردم را از شکست‌های این گروه‌ها در برابر نیروهای دولتی منحرف کنند.

یک نهاد امدادرسان در سوریه، که در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها فعالیت دارد، سه‌شنبه مدعی شده بود بالگردهای ارتش سوریه در حمله به محلۀ السکری در شرق حلب از بمب‌های بشکه‌ای حاوی گاز کلر استفاده کرده‌اند.

گاز کلر در طبقه‌بندی سلاح‌های شیمیایی از عوامل خفگی قرار دارد. این گاز در صورت استنشاق در حجم انبوه، ریه را از بین می برد.

حلب از 2012 و یک سال پس از آغاز درگیری‌ها در سوریه بین نیروهای دولتی و معارضان تقسیم شده است. نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی بخش‌های تحت کنترل گروه‌های تروریستی در استان حلب در حال اجرای یک عملیات رزمی گسترده هستند.

ارتش سوریه از تاریخ 27 تیر با پیشروی به سمت مناطقِ تحتِ تسلطِ معارضان در شرق حلب، تروریست‎ها را به محاصرۀ خود درآورده است.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش سازمان ملل بیش از 400 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار