نگرانی شدید دموکرات‌ها از کاهش فاصله کلینتون و ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی

کاهش فاصله هیلاری کلینتون با رقیب جمهوری‌خواه خود باعث نگرانی مقامات حزب دموکرات شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، واشینگتن پست در مطلبی با اشاره به ریزش آرای کلینتون در نظرسنجی‌های انتخاباتی اخیر نوشت: با نزدیکتر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نگرانی دموکرات‌ها از اینکه هیلاری کلینتون به رغم محبوبیت کمتر دونالد ترامپ در مقایسه با نامزدهای انتخاباتی قبلی حزب جمهوری‌خواه نتوانسته است در نظرسنجی‌ها به حاشیه اطمینان قابل‌قبولی در برابر او دست یابد روز به روز در حال افزایش است.
 
حتی مشاوران کلینتون اذعان دارند که او پیش از آنکه دیر شود، باید هر چه سریعتر تغییراتی را در فعالیت‌های انتخاباتی خود ایجاد کند. نامزد دموکرات‌ها در حال حضار در بیشتر نظرسنجی‌ها تنها 3 درصد جلوتر از ترامپ است؛ در صورتیکه اختلاف او با نامزد جمهوری‌خواهان در ماه اوت 9 درصد بود.

این کاهش شدید و سریع اختلاف بین کلینتون و ترامپ باعث تعجب و ناامیدی بسیاری از نزدیکان نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است. آنها معتقدند با توجه به وجهه بد ترامپ در میان بسیاری از رای‌دهندگان و حتی مقامات جمهوری‌خواه و تداوم اظهارات جنجالی او در فضای انتخاباتی آمریکا، فاصله او با کلینتون در نظرسنجی‌ها نباید تا این اندازه کم باشد.

«تام دشل،» رئیس سابق فراکسیون دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا، می‌گوید: "اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم باید بگویم که واقعاً نگران کم شدن فاصله کلینتون با ترامپ هستم. البته، هنوز اختلاف کلینتون با ترامپ مثبت است و اگر به ایالت‌های حساس و تعیین‌کننده نگاه کنیم، می‌بینیم که کلینتون در آنها همچنان جلوتر از رقیب خود قرار دارد. اما اگر طی دو ماه آینده تغییری در راهبرد انتخاباتی دموکرات‌ها برای استفاده سیاسی بیشتر از نقاط ضعف ترامپ صورت نگیرد، این مسئله می‌توان نگران‌کننده باشد." 

نزدیکان کلینتون یکی از دلایل اصلی کاهش فاصله او با نامزد جمهوری‌خواهان طی یک ماه اخیر را فاصله گرفتن نامزد دموکرات‌ها از رقابت‌های انتخاباتی می‌دانند. آنها معتقدند کلینتون در طول تابستان بیشتر وقت خود را صرف جمع‌آوری میلیون‌ها دلار پول برای تامین هزینه رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری و کنگره کرد؛ در حالیکه در همین مدت، ترامپ بیشتر زمان خود را به انجام سخنرانی‌های انتخاباتی در ایالت‌های مختلف و حضور در تلویزیون اختصاص داد.

به اعتقاد آنها، کلینتون باید در زمان باقیمانده تا انتخابات نوامبر ارتباط مستقیم بیشتری با هواداران خود و رای‌دهندگان دموکرات برقرار کند؛ چراکه تامین هزینه‌های حزب دموکرات برای پیروزی در انتخابات کنگره زمانی ارزشمند است که او در گام اول بتواند به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا وارد کاخ سفید شود. 

در حالیکه دموکرات‌ها به شدت نگران کاهش فاصله نامزد مورد حمایت خود با نامزد حزب رقیب هستند، ستاد انتخاباتی ترامپ در یک خوش‌بینی بی حد و حصر غرق شده است. نزدیکان ترامپ معتقدند همانگونه که او در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه ابتدا از سوی رقبای جمهوری‌خواه خود دست کم گرفته شد اما توانست با پیروزی بر تمامی آنها عنوان نامزدی نهایی حزب را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کسب کند، در انتخابات ریاست جمهوری نیز در نهایت همه چیز به نفع او تمام خواهد شد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
اگه کلینتون بیاد ده تا برجام دیگه تو راهه هممون بدبخت میشیم............
آخرین اخبار