افشاگر آمریکایی اسناد جنگ عراق اعتصاب غذا کرد

چلسی منینگ، افشاگر اسناد محرمانه ارتش آمریکا که به 35 سال زندان محکوم شده است، دست به اعتصاب غذا زد.

افشاگر اسناد جنگ عراق اعتصاب غذا کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تایم؛ چلسی منینگ، افشاگر اسناد محرمانه ارتش آمریکا که به 35 سال زندان محکوم شده است، در اعتراض به برخورد متعصبانه و رفتار بد کارمندان زندان نظامی، دست به اعتصاب غذا زد.

منینگ در بخشی از بیانیه‌ای که به‌وسیله وکیلش منتشر شد، اظهار داشت: من به کمک نیاز دارم. دیگر تحمل ندارم. در شش سال گذشته از 5 زندان مختلف هر زمان کمک خواسته‌ام ولی همواره درخواست من نادیده گرفته شد و به تعویق افتاد. در این مدت به تکرار مورد تمسخر و تحقیر کارمندان زندان قرار گرفتم. این رویه مرا به خودکشی نیز سوق داد.

وکیل مدافع منینگ چندی پیش از اقدام به خودکشی منینگ خبر داده بود. جرائم کوچک او که ناشی از آزار و اذیت در زندان و بحران روحی وی بود، حبس انفرادی را برای او رقم زده است.

خبر اعتصاب غذای منینگ از سوی وکیل وی تایید شده است.

منینگ یک سرباز ارتش آمریکا است که در سال 2010 اسنادی محرمانه از جنگ افغانستان و عراق را در اختیار پایگاه اینترنتی ویکی لیکس قرار داد. او سال 2010 در سلولی در پایگاه نظامی کوانتیکو ایالت ویرجینیا زندانی شد و در سال 2013 از سوی دادگاه نظامی به 35 سال زندان محکوم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
اگه همین سرباز تو ایران بود صدای نهادهای حقوق بشر درمیوممد که حقوق بشر رعایت نمیشه
آخرین اخبار