در پی حذف بخش نگاه نو از جشنواره فیلم فجر؛

امیدوارم دست از آزمون و خطا بردارند

امیدوارم این تغییرات برای همیشه خاتمه یابد یعنی دست از آزمون و خطا بردارند و زیر سایه قانونی قاطع و منصف به کار خود ادامه دهند.

بیگلری
احسان بیگلری کارگردان فیلم سینمایی «برادرم خسرو» که سال گذشته در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حضور داشت در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ادغام بخش نگاه نو با سودای سیمرغ در جشنواره سی و پنجم گفت: در کل اتفاق خوبی است اما به شرطی که فارغ از نام و نشان کارگردان‌های با سابقه، نگاهی یکدست و منصفانه به همه آثار داشته باشند و اگر واقعا فیلمی از کیفیت لازم برخوردار است را کنار نگذارند و به بخش مسابقه راه دهند.

وی افزود: از سویی امیدوارم این اتفاق برای همیشه خاتمه یابد یعنی دست از آزمون و خطا بردارند و زیر سایه قانونی قاطع و منصف به کار خود ادامه دهند.

بیگلری ادامه داد: اگر چنین قانونی را سال گذشته رعایت می‌کردند در بخش نگاه نو آثاری بودند که لیاقت حضور در بخش سودای سیمرغ و قضاوت شدن دیگر بخش‌های خود را داشتند.

این کارگردان اضافه کرد: قانون سال گذشته علاوه بر اینکه حق امتیاز از فیلم های اول در همه بخش ها را گرفت مهمترین رکن فیلم که همان فیلمنامه است را مورد توجه قرار نداد کما اینکه برخی از فیلم‌های اول از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ بهتر بود، چنین کارهایی انگیزه و شور و شوق فعالیت و پیشرفت افرادی که لایق قضاوت شدن هستند را می‌گیرد.

بیگلری خاطر نشان کرد: امیدوارم اگر قرار است قانون محکم و مثبتی اعمال شود تداوم داشته باشد و تبعیضی بین آثار قائل نشوند و کیفیت را مد نظر قرار دهند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار