اصفهان؛

برگزاری دعای عرفه برای نخستین بار در باغ فدک اصفهان

مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان گفت: با توجه به برگزاری همزمان دعای عرفه در مناطق دیگر شهر، بیشتر سعی شده برای شمال اصفهان برنامه‌ریزی کنیم و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده برآورد حضوری بین 7 تا 10 هزار نفر راداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌اصغر شاطوری  با اشاره به برگزاری دعای عرفه در شمال اصفهان برای اولین اظهار کرد: امسال برای اولین بار مراسم عرفه را با حضور حجت‌الاسلام مهدوی ارفع و مداحان امیر ملکی، رسول میرباقری، امین ملکی و ایمان منوچهری خواهیم داشت.

وی درباره زمان برگزاری این برنامه عنوان کرد: امروز ساعت 15:30 برنامه دعای عرفه در باغ فدک واقع در انتهای خیابان کاوه، خیابان فرزانگان روبروی تاکسیرانی برگزار می‌شود.

مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان درباره تدابیر اندیشیده شده برای تسهیل در حضور شهروندان گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت واحد اتوبوسرانی، 10 ایستگاه در نقطه‌های مختلف شمال شهر از ساعت 15 آماده انتقال شهروندان به محل برگزاری مراسم است.

شاطوری در ادامه در خصوص مکان‌های این 10 ایستگاه بیان کرد: میدان شهدا ابتدای خیابان کاوه، میدان قدس ابتدای خیابان لاله، میدان لاله انتهای خیابان لاله، میدان 25 آبان جنب مترو، خیابان چمران جنب شهرداری منطقه 7، خیابان لاله ابتدای خیابان شاهد، ابتدای خیابان ابوریحان، خیابان کاوه ابتدای خیابان نگارستان، خیابان چمران ابتدای خیابان مولوی و خیابان آل محمد فلکه آل محمد مکان‌های در نظر گرفته‌شده برای انتقال شهروندان است.

وی از همکاری سپاه صاحب‌الزمان، کانون فرهنگی مساجد و کانون بازنشستگان سپاه در برگزاری این مراسم خبر داد و افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بتوانیم در برگزاری هرچه بهتر این دعای پرفیض و با معنویت سهیم شویم.

مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان در خصوص برآورد جمعیتی حضور مردم عنوان کرد: با توجه به برگزاری همزمان دعای عرفه در باغ رضوان، صفه و تقریباً کلیه مساجد در سطح شهر، بیشتر سعی شده برای شمال اصفهان برنامه‌ریزی کنیم و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده برآورد حضوری بین 7 تا 10 هزار نفر را داریم.

شاطوری با اشاره به برنامه‌های دیگری که در کنار دعا برای شهروندان در نظر گرفته‌شده خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با ستاد برگزاری انجام دادیم غرفه‌هایی برای مباحث فرهنگی در نظر گرفته‌شده است.

وی باغ فدک را به‌ عنوان قطب گردشگری، تفریحی و ورزشی در شمال اصفهان معرفی کرد و افزود: امکانات و فضایی که در باغ فدک در محدوده شهرداریم در کمتر کلان‌شهری در کشور چنین چیزی دیده می‌شود.

مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان این مکان را تنها کمپین اسکان مسافر به‌ طور شب خواب و چادر خواب دانست و اظهار کرد: در کنار مباحث گردشگری، ورزشی و تفریحی بحث‌های فرهنگی را نیز برای باغ فدک مد نظر داریم تا بتوانیم فضای ایده عالی را در درجه اول برای شهروندان و سپس برای از مسافران مهیا کنیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.