اعلام نتایج مذاکرات صلح دولت با حزب اسلامی به تعویق افتاد

اعلام نتایح مذاکرات صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان تا امروز یکشنبه به تعویق افتاد.

اعلام نتایج مذاکرات صلح دولت با حزب اسلامی به تعویق افتادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حشمت‎الله ارشد، سخنگوی شوراهای حزب اسلامی می گوید که نتایج مذاکرات چندین ماهه صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان امروز یکشنبه اعلام می گردد.

وی دلیل تعویق در اعلام نتایج مذاکرات صلح را  انتظار برای حضور یک مهمان می خواند اما در مورد این که این مهمان چه کسی است و آیا مهمان حزب اسلامی است یا دولت افغانستان،چیزی نمی گوید.

صبح روز شنبه آقای ارشد در گفتگو با رسانه ها زمان اعلام نتایج نشست های صلح میان دولت  افغانستان و حزب اسلامی را ساعت چهار دیروز  اعلام کرده بود.

نتایج نشست های صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی در حالی اعلام خواهند شد که پیش از این حزب اسلامی  تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای بین‎المللی از افغانستان، حذف نام سران این حزب از فهرست سیاه سازمان ملل و امریکا، رهایی زندانیان سیاسی حزب اسلامی و  انتقال مهاجران افغان از پاکستان به داخل کشور را از عمده ترین پیش‌شرط های این حزب برای مصالحه با دولت افغانستان قلمداد کرده بود اما شورای عالی صلح اعلام کرد که با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار روی یک متن مدون به توافق رسیده‌اند و این توافق نامه  به زودی از سوی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان به امضا خواهد رسید.

برچسب ها: افغانستان ، دولت ، حکمتیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.