ناامیدی قشر فرودست جامعه و تضاد طبقاتی در نمایش «لوکوموتیوران»

متن «لوکوموتیوران» در مورد زنی است که در روستای دورافتاده‌ای زندگی می‌کند و خودش را به قصد خودکشی جلوی قطار می‌اندازد.

مهلا صالحی کارگردان نمایش «لوکوموتیوران» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشنامه این اثر اظهار داشت:  از سه سال پیش تا امروز هفت کار از نمایشنامه های فوگارد را به همراه بابک سعیدیان ترجمه کردیم و مانند بسیاری از منتقدان معتقدم «لوکوموتیوران» جزو بهترین آثار جهانی فوگارد است؛ حتی خود او هم معتقد است این اثر، کمال نوشته‌های اوست.

وی ادامه داد: متن «لوکوموتیوران» به ناامیدی طبقه فرودست می‌پردازد و در مورد  زنی  است که در روستای دورافتاده‌ای زندگی می‌کند و خودش را به قصد خودکشی جلوی قطار می‌اندازد. طی تحقیقاتی که داشتم، زن داستان فوگارد نام و نشان ندارد. به‌ طوری‌ که طی دو هفته‌ای که در سردخانه می‌ماند، کسی ادعای شناخت او را نمی‌کند.

صالحی تصریح کرد: در این کار  ناصح کامگاری به عنوان طراح صحنه  حضور دارد. کارهای فوگارد معمولا رئال است و ما در این نمایش به‌ سوی انتزاع رفتیم. در دکور پورتابل نمایش از نشانه‌های خوبی استفاده کردیم. مثلا می‌بینید که در کف زمین چاله آبی وجود دارد یا شاهد باران و استفاده از رنگ‌های محدود خواهید بود. در نمایش تنها از چهار رنگ سیاه، سفید، خاکستری و قرمز استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اثر براساس یک داستان واقعی نوشته شده که زنی به همراه فرزندانش در نزدیکی کریسمس سال 2000 خودش را مقابل قطار می‌اندازد و 10 سال بعد فوگارد متن این نمایش را می‌نویسد.

گفتنی است؛ نمایش «لوکوموتیوران» به کارگردانی مهلا صالحی از 20 شهریور تا 9 مهرماه ساعت 19:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، بام خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.



انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار