سین جیم استانی شماره 6 ؛

رکورد شنای استقامت بالای 40 ساعت را در مهر ماه به ثبت می رسانم/از مسولین جامعه ورزشی هیچ انتظاری ندارم

رکوردار شنای استقامت ایران و جهان گفت:در ماه آیند رکورد بالای 40 ساعت را به یاری خدا به ثبت خواهم رساند و از جامعه ورزشی به دلیل حمایت نکردن هیچ انتظاری ندارم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رکوردار شنای استقامت ایران و جهان که در شهرستان ارومیه زندگی می کند تا به حال توانسته است چندین رکورد خود را به ثبت برساند و رکوردهای سایر شناگران را جابه جا کند.این کوردار شنای استقامت ایران و جهان با وجود مشکلات مالی و معنوی از سوی جامعه ورزشی قصد دارد در آینده نزدیک دو رکورد دیگر خود را به ثبت برسد.به همین خاطر با این روکودار ایران و جهان به گفت و گو نشستیم :

سین: لطفاً مختصری از بیوگرافی خودتون رو بفرمایید؟

جیم:من علی نصیری هستم ، سوم خرداد سال 72 در شهرستان ماکو متولد شدم ،رشته تحصیلی ام لیسانس حسابداری و فوق لیسانسم مدیریت ورزش راهبردی در سازمان های ورزشی است.

سین:با توجه به اینکه رشته شما حسابداری و در زمینه اقتصاد است ،چطور علاقمند به رشته ورزشی شدید؟

جیم:من به اشتباه وارد رشته حسابداری شدم و باید از همان اول در رشته تربیت بدنی تحصیل میکردم چون علاقه شدیدی به تربیت بدنی دارم و الان تصمیم گرفتم در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل دهم.

سین :از علاقه خودتون به رشته شنا بگید؟

جیم:من در رشته های ورزشی زیادی فعالیت داشتم مانند فوتبال،والیبال و... ولی در نهایت به شنا علاقه پیدا کرد و با راهنمایی های پدر و مادر و مربیانم 8 سالی است که شنا کار میکنم و سه سالی می شود که به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت می کنم.

سین:مشوق های شما در رشته ی شنا چه کسانی بودند ؟

جیم :مشوق های اصلی من در این رشته پدر و مادرم بودند.

سین :آموزش های خودتون را چطور شروع کردید؟

جیم: من آموزش های خودم را در ارومیه زیر نظر مربیان حرفه ای شروع کردم وبعداز آموزش های سخت و سنگین فهمیدم که به رشته شنا علاقه ی زیادی دارم و در زمان تمریناتم به خاطر علاقه شدید از ساعت 7 صبح تا 20 شب تمرین میکردم به طوریکه الان که فکر میکنم، میبینم من کلا در محیط استخر بزرگ شده ام و الان در تمام زیر شاخه های رشته شنا مانند نجات غریق،داوری و غواصی سر رشته و تخصص دارم .



رکورد شنای استقامت بالای 40 ساعت را در مهر ماه به ثبت می رسانم/از مسولین جامعه ورزشی هیچ انتظاری ندارم


سین:اولین رکورد خودتونو کی زدید؟

جیم :در سال 1392 اولین رکوردم را به مدت 12 ساعت و 35 متر به مناسبت سی و پنجمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی زدم و بعداز آن بود که دیدم در شنای استقامت استعداد ویژه ای دارم بنابراین یک سال بعد 22 ساعت 16 دقیقه شنای بدون وقفه انجام دادم که رکورد جهانی را 2 ساعت 16 دقیقه ارتقا دادم ، ولی به دلیل تحریم ها شرکت گینس به ایران نیامد ومتاسفانه این رکورد ثبت جهانی نشد .

سین :عکس العمل دوستان و آشنایاتون نسبت به این رکورد چطور بود؟

جیم:عده ای به من گفتند که رکوردم دروغ است و چنین چیزی امکانپذیر نیست ولی خوشبختانه رکورد گیری من در ایران توسط فدراسیون هیئت ورزش های همگانی به ثیت رسیده است .

سین:شما یک رکورد نمادین به خاطر 175 شهید غواص زدید در مورد این هم توضیح بدید؟

جیم:من در سال 94 یک رکورد نمادین زدم ولی در طول تاریخ زندگی من برابر است با تمام رکورد هایم.

این شنا با دست و پای بسته به مسافت 175 متر همراه بود به مناسبت 175 شهید غواص انجام دادم که از طریق رسانه های داخلی پوشش خوبی داده شد.

هدفم از این شنا این بود که یاد و نام شهدا را همیشه زنده نگهداریم و پیام ایثارگری 175 شهید غواص به گوش تمامی جهانیان برسانم .

بازدن رکورد 175 متر سه رکورد ایران شامل 25 متر ،75 متر و 100 متر را جابه جا کردم.

سین:آیا در برنامتون رکورد دیگری هم دارید ؟

جیم:بله میخواهم رکورد جدید ،شنای بالای 40 ساعت را در مهر ماه به ثبت برسانم و در آینده ی نزدیک از شنای دست و پا بسته در داخل کیسه رونمایی خواهم کرد.

سین:با توجه به اینکه افتخارات زیادی را برای استان کسب کردید آیا با مشکلات و چالش هایی مواجه بودید؟

جیم:هر ورزشکاری که به سطح حرفه ای می رسد با مشکلاتی روبه رو است و انتظاراتی هم از مسولان دارد.اما من الان به این نتیجه رسیدم که هر چقدر هم مشکلات و انتظارات داشته باشم هیچ کسی توجه نمی کند من برای جابه جا کردن برخی از رکورد ها به دلیل مشکلات مالی از بانک وام برداشتم و با توجه به اینکه در عرصه شنا هم افتخارات زیادی هم کسب کردم ولی متاسفانه هیچ عنوان ورزشی و هدیه ای دریافت نکردم.

سین:آیا تا کنون هیئت شنای استان و یا ارومیه کمکی به شما کردند؟

جیم:اصلا و به هیچ وجه هیئت شنای استان و ارومیه برای من هیچ کمکی انجام نداند و من هم میدانم که هیچ کمکی برای من انجام نمی دهند و حتی وعده تو خالی هم ندادند، بنابراین از هیئت هیچ انتظاراتی هم ندارم .




رکورد شنای استقامت بالای 40 ساعت را در مهر ماه به ثبت می رسانم/از مسولین جامعه ورزشی هیچ انتظاری ندارم

سین:از شخص خود آقای چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان چه انتظاراتی دارید؟

جیم:من از شخص آقای چمن گلی خیلی ممنونم در دو رکوردی که زدم خود آقای چمن گلی خیلی از بنده حمایت کردند.

سین:افرادی که میخواهند در شنای استقامتی فعالیت کنند باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

جیم:بزرگترین مشکل این ورزش خستگی و بی حوصلگی است و کسی که می خواهد در این رشته به ویژه شنای استقامتی فعالیت کند باید صبر و حوصله ی زیادی داشته باشد.

سین: اگر در پایان سخنی دارید بفرمایید؟

جیم:از پدر و مادرم تشکر میکنم که واقعا من در این راه حمایت کردند و از مربیان خودم نیز سپاسگزارم که زحمت کشیدند تا من تمرینات سخت را انجام بدم امیدوارم همیشه پاینده و سربلند باشند.

گفت گو از ندا موسی زاده

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.