رشت؛

تجهیز مساجد به باشگاه های کتابخوانی

30درصد مساجد رشت مجهز به باشگاه های کتابخوانی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از تشکیل باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در ۳۰ درصد مساجد شهرستان رشت خبر داد.

حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم افزود: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه و نقش مساجد در این خصوص اظهار کرد:پس از انقلاب اسلامی، مساجد در ترویج فرهنگ و مبانی اسلامی در بین اقشار مختلف جامعه نقش به سزایی ایفاء کردند.

وی با بیان اینکه ایفای نقش فرهنگی مساجد در گرو فعالیت ‌های کتابخانه ای فراهم شد افزود: مساجد از توانمندی بسیار بالای فرهنگ ‌سازی در زمینه ‌های مختلف مذهبی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، آموزشی، پژوهشی، برخوردار هستند.

حجت الاسلام پورابراهیم به تشکیل کتابخانه های مساجد اشاره و اذعان کرد: کتابخانه های مساجد مردمی است و با توجه به نیازهای خاص جامعه به ویژه جوانان، مجموعه ‌سازی می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ٢٥٨کتابخانه در مساجد استان گیلان دایر شده است که از این تعداد ٦٦ کتابخانه در شهرستان رشت فعالیت می کند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به«جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان» در شهر رشت تصریح کرد: این جشنواره در کتابخانه های مساجد رشت نیز برگزار می شود.

وی از تشکیل باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در ٣٠ درصد مساجد رشت خبر داد و گفت: این باشگاه های با هدف کمک به افزایش سرانه مطالعه، تقویت فرهنگ گفت و گو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان در مساجد رشت و توابع آن همچون خشکبیجار، لشت نشاء، کوچصفهان، سنگر و خمام تشکیل می شود.

حجت الاسلام پورابراهیم اظهار کرد: هرباشگاه های کتابخوانی متشکل از ١٥ کودک و نوجوان است که زیر نظر یک معلم، مربی، کتابدار یا مروج کتاب فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح اعضای باشگاه ضمن بهره مندی از تخفیف ٤٠ درصدی، کتاب های اعلام شده را خریداری و مطالعه می کنند و در نامه هایی به نویسندگان کتاب های برتر، نظر خود را درباره کتاب های می نویسند و کتاب هایی را که پسندیده اند در فیلم های کوتاه موبایلی به دیگران معرفی خواهند کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.