اصفهان؛

فعالیت 11 اکیپ ثابت و ۱۶ اکیپ سیار ذبح دام در روز عید قربان در اصفهان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۱۱ اکیپ ثابت و ۱۶ اکیپ سیار از ساعت ۸ صبح تا ۱۴بعد از ظهردر روز عید قربان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهرام موحدی با اشاره به فعالیت‌های دامپزشکی در روز عید قربان اظهار داشت: دامپزشکی استان اصفهان به‌منظور رفاه حال شهروندانی که تمایل به نذر قربانی در روز عید قربان هستند فعالیت‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهد.

وی از فعالیت 27 اکیپ در سطح شهر اصفهان خبر داد و افزود: 11 اکیپ ثابت و 16 اکیپ سیار در سطح استان اصفهان عملیات نظارت و بازرسی بر قربانی و ذبح اصولی دام‌ها و رعایت هرگونه مسئله بهداشتی را بر عهده دارند.

مدیر‌کل دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد: با حضور 33 نفر ناظر شرعی مسائل مربوط به ذبح شرعی و حلال‌بودن گوشت دام‌ها بررسی می‌شود.

وی از حضور دامپزشکان ناظر در اکیپ‌های متعدد خبر داد و خاطرنشان کرد: روز عید قربان شبکه‌های دامپزشکی در کل استان و اداره‌کل باز هستند و نظارت کامل را ارائه می‌دهند تا از بروز هرگونه مشکلی برای مردم خودداری شود، همچنین برقرای ارتباط با شماره تماس 1512 جوابگوی سوالات شهروندان است.

موحدی با اشاره به حضور اکیپ‌های سیار در مکان‌های ذبح دام گفت: با حضور تمام ناظران شرعی در سایت‌ها و اکیپ‌های سیار، بازرسی قبل و بعد از کشتار دام صورت می‌گیرد. در تمام کشتارگاه‌های سطح استان کشتار و ذبح قربانی صورت می‌گیرد و از ساعت 8 صبح تا 14 بعد از ظهر باز هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان نظارت بر 5 هزار لاشه را پیش‌بینی کرد و افزود: در سال گذشته 5 هزار و 131 دام زنده تحت بازرسی دامپزشکی اصفهان قرار گرفت که از این تعداد 9 لاشه ضبط و 91 لاشه اصلاحی بود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.