کلینتون مدعی شد: تحریم های ما علیه ایران، تاثیرگذار بود

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعا کرد: تحریم های ما ضد ایران موثر بود و باید این روش را درباره کره شمالی اجرا کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هیلاری کلینتون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: پیام ما به کره شمالی این است که ما به آنها این اجازه را نخواهیم داد که سلاح اتمی داشته باشند که قابلیت حمل و نصب بر روی موشک بالستیک داشته باشد. ما در این رابطه گفتگو های خود را با چینی ها تشدید کرده ایم. آنها هم خواهان این مشکل در نزدیکی مرزهای خود نیستند. 

کلینتون افزود: راهبرد من درباره کره شمالی وضع تحریم های بیشتر است.ما باید این کار را به روشی که درباره ایران انجام دادیم، انجام دهیم. این موضوع تاثیر زیادی داشت و موثر بود. ما از راهبرد تحریمهای بیشتر ضد کره شمالی استفاده می کنیم. این راهبرد کلی ما خواهد بود. اما این هم کافی نیست.


وی در پاسخ به سوال مجری شبکه که پرسید: اگر شما رئیس جمهور بعدی آمریکا شوید چگونه با تهدیداتی که امروز بیش از گذشته خطیرتر شده اند، مقابله خواهید کرد،گفت: به نظرم زمان یک گفتگوی صریح درباره تهدیداتی که با آنها روبرو هستیم، فرا رسیده است.

وی افزود: به نظرم تهدید ما تنها داعش نیست. حقیقتا معتقدم که تشدید تلاشهای ما ضد داعش می تواند به شکست آنها منجر شود. معتقدم که با تصرف قلمرو تحت کنترل آنها از جمله شهر رقه در سوریه یعنی مقر اصلی آنها می توانیم آنها را شکست دهیم.

ما همچنین می توانیم این کار را با تصرف شهرهایی که آنها در عراق در کنترل خود دارند هم انجام دهیم. اما این پایان مبارزه نیست. این مبارزه ،مبارزه ضد یک ایدئولوژی خشونت بار است. این نوعی از جهاد خشونت بار است که به طور عمده از طریق اینترنت تبلیغ می شود. این روش تبلیغی متاسفانه یک روش جذاب برای جوانان و به خصوص زنان جوان در سراسر جهان است.

این روش تبلیغی متاسفانه برای زنان جوانی که به دنبال هدفی در زندگی خود هستند و آن را در درخواست برای خشونت می بینند، جذاب است. وی افزود: مبارزه با داعش و افراط گرایی خشونت بار به تلاشی بیش از تلاش دولت ها نیازمند است.

ماباید از کشور خود در برابر این تهدید در تعامل با هم محافظت کنیم. این موضوع تعامل با جامعه مسلمانان آمریکایی را هم شامل می شود. متاسفانه دونالد ترامپ با اقدامات خود کار ما را دشوارتر می کند. او با اقداماتش کار عوامل داعش را آسانتر می کند. عوامل و مقامات ارشد داعش خواهان نوعی جنگ بین تمدن ها هستند. آنها خواهان نوعی جنگ مذهبی هستند. ما نباید اجازه بدهیم که این موضوع روی دهد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا از حزب دمکرات در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: ترامپ می گوید زمانی که مردم از موضوعی دچار هراس می شوند، خواهان رهبری قدرتمند هستند که کشورشان را هدایت و از آن محافظت کند، واکنش شما به طرفداران وی که از این ایده حمایت می کنند،چیست، گفت: ما دو نوع قدرت داریم. یکی قدرت واقعی و دیگری قدرت پوشالی است. این قدرتی که وی از آن دم می زند قدرتی پوشالی و غیر واقعی است.

سخنان نابهنجار، تنها کار ما را دشوارتر می کند. قدرت واقعی این است که با مردم آمریکا تعامل داشته باشیم. ما باید به طور شفاف به آنها اعلام کنیم که ما داعش را شکست خواهیم داد. من به این موضوع اعتقاد دارم. زمانی که ما به سوابق برخی از افراد که افراطی و اجیر این گروههای افراطی و از جمله داعش شده اند توجه می کنیم، نشانه هایی از بیماری روانی، بیگانه انگاری کامل را در مشاهده می کنیم، ما از عمق این مشکل که در اروپا شاهد آن هستیم، آگاه نیستیم.

اما ما کار بهتری در رابطه با جمع آوری افراد از هرکجای جهان انجام داده ایم. همانطور که می دانید ما ملتی از مهاجران هستیم. ما باید به این موضوع افتخار کنیم. این یک دارایی بزرگ است. ما نباید اجازه دهیم که ترامپ و یا هر فردی از گروه وی یکی از نقاط قوت ما را زیر سوال ببرند.

قدرت واقعی در درون کشورمان ایجاد می شود. ما باید این قدرت واقعی را از طریق تعامل با نیروهای ایجاد کننده نظم در مدارس و جوامع شکل دهیم. ما باید به مردم کمک کنیم تا به سرعت هر فردی را که از طرف سازمان های تروریستی اجیر شده است، شناسایی کنند و تلاش کنند به سرعت وارد عمل شوند و بهترین اطلاعات را در اختیار سازمان های اطلاعاتی قرار دهند تا ما بتوانیم از این اطلاعات به بهترین نحو برای دفاع از خود استفاده کنیم. این کار دشواری است.

این موضوعی است که من درباره آن با مقاماتی از هر دو حزب دمکرات و جمهوری خواه گفتگوهایی داشتم. ما باید هم اکنون وارد عمل شویم. این سخنی بی قاعده و گزاف نیست. ما می خواهیم این دشمن را شکست دهیم.

در این رابطه میلیونها تصمیم از طرف آمریکایی های وطن پرست و قدرتمند و متحدان ما در سراسر جهان گرفته شده است. هیلاری کلینتون درباره سوریه گفت: من معتقد نیستم که مستقر کردن نیروهای زمینی آمریکا در سوریه و تصرف قلمرو و تبدیل آنها به اشغالگر و تلاش برای حاکم کردن آنها بر مردم راهبرد درستی باشد. من از نیروهای ویژه حمایت می کنم. من از مشاوران نظامی و مربیان آموزش نظامی حمایت می کنم.

من خواهان تشدید حملات هوایی هستم. این موضوع هم اکنون به اندازه کافی منظم شده است. من می خواهم که ما تمامی تلاش های خود را در رابطه با بخش اطلاعاتی، شناسایی و نظارتی به کار بندیم. من خواهان حمایت از هم پیمانان عرب و کرد هستم. من خواهان همکاریهای کلیدی با ارتش عراق هستم تا آنها موصل را باز پس بگیرند.

آنگاه ما پس از این کار و آزاد سازی موصل راهبرد خود را درباره حمایت از یک ساختار دولتی موثر در عراق تعیین خواهیم کرد. من از موضوع از بین بردن قلمروی که داعش از آن به عنوان خلافت نام می برد حمایت می کنم. ما می توانیم با این کار قدرت آنها را برای جذب نیرو بگیریم.من همچنین معتقدم که بغدادی فرد اصلی در انتشار و تبلیغ این ایدئولوژی است.

این نوع راهبرد در انسجام تلاشهایمان ضد بن لادن کمک زیادی کرد. درست است که القاعده از بین نرفته اما آنها دیگر، حرفی برای گفتن ندارند. ما در حمله به مخفیگاه بن لادن اطلاعات زیادی کسب کردیم. ما همچنین می توانیم با انجام اقدامات منسجم و تعقیب بغدادی به اطلاعات زیادی دست پیدا کنیم که برای ما بسیار موثر باشد.

وی درباره کره شمالی گفت:من کاملا معتقدم که این موضوع باید به طور شفاف اعلام شود که ما اجازه نخواهیم داد که کره شمالی یک سلاح اتمی پیشرفته با قابلیت حمل و نصب بر روی موشک بالستیک داشته باشد. ما این کار را از چندین جهت انجام می دهیم.

من پیشتر مذاکراتی با چینی ها درباره کره شمالی داشته ام. تا همین اواخر هم آنها این احساس را داشتند که می توانند همسایه خود را کنترل کنند. اما رهبر کنونی کره شمالی برای چینی ها و دیگران و ما غیرقابل پیش بینی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار