عربستان برای پنجمین سال شهروندان سوری را از حج محروم کرد

وزیر اوقاف سوریه گفت: شهروندان سوری برای پنجمین سال متوالی توسط سعودی ها از ادای فریضه حج محروم شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) محمد عبدالستار السید روز یکشنبه در سخنانی به مناسبت عید قربان افزود: ملت سوریه که قلبش با وطن دوستی می تپد و اهمیت حج را درک می کند با وجود تمام توطئه ها سرفراز می ماند.

وی اضافه کرد: این ملت می تواند از همه رنج ها عبور و همه توطئه هایی که علیه کشور، امنیت و ثبات آن طراحی می شود را ناکام کند.

السید گفت: اکنون پیام اصیل اسلامی در سرزمین شام است یعنی جایی که خار و خاشاک های خوارج که در پشت پرده اسلام، احساسات دینی ملت های عربی و اسلامی را به بازی گرفته بودند آشکار و مانند کف بر روی آب ظاهر شد.

وی تصریح کرد: این خوارج برای آلوده کردن چهره دین و مسلط کردن القاعده و دیگر گروه های تندرو احساسات مسلمانان و بویژه برخی مردم عادی را به بازی گرفتند.

وزیر اوقاف سوریه بیان کرد: صدها میلیون دلار برای ترویج و تبلیغ مفاهیم دروغین و اشتباه از اسلام به منظور تحریف جهاد و تکفیر مذاهب اسلامی هزینه شد و معیارها و مفاهیم را به هم زدند و فتواهای تکفیر و خونریزی صادر و مردم بی گناه را به نام دین قتل عام و آواره کردند.

السید افزود: دین اسلام مکارم اخلاق را به ارمغان آورد و قواعد دوست داشتن، نیکی، عدالت، مهربانی و خوش رفتاری را گسترش داد درحالی که برخی این دین را برای کشتن و جنایت، خشن و دینی برای خواری و ذلت می خواهند.

وی گفت: این گروه ها دست دوستی به سوی رژیم صهیونیستی دراز کردند و پرچمشان درکنار پرچم رژیم صهیونیستی قرار گرفت و اسلحه خود را به سینه فرزندان کشور نشانه رفتند با همراهی کردن با دشمن کینه خود را به مقاومت نشان دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkmenistan
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۵
اگر شیخ آل سعود فتوایی در تکفیر شیعیان صادر نموده،بنابراین مردم جمهوری آذربایجان، بحرین، لبنان، یمن، ایران ،سوریه و عراق ، کافر و مرتد محسوب شده و از جرگه ی اسلام ،خارج می باشند.این مفتی اعظم سعودی که چنین فتوایی صادر نموده ،چگونه می تواند مدعی شود که حج برای همه ی مسلمانان بوده و دولت ایران مانع از ورود حاجیان به مکه شده است!؟
اگر ایشان واقعان چنین فتوایی داده است،پس نباید اجازه دهند که غیر مسلمان برای فریضه ی حج تمتع به این سرزمین بروند،زیرا که حج فقط از آن مسلمانان مورد نظر وی (مختص وهابیت)است. اگر این پیامبر جدید آل سعود(آل شیخ)فتوایی در جلوگیری از ورود شیعیان به مکه و مدینه بدهد،خیال همه مسلمانان جهان (برای نایب الزیاره بودن وهابیون حجاز برای همه ی آرزومندان) را راحت می کند!!!
آخرین اخبار