یزد؛

برگزاری کارگاه آموزشی مشکلات توانبخشی معلولان در اردکان

چهارمین کارگاه آموزشی مشکلات توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی در اردکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛امیرولی عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی گفت: ضایعات نخاعی تأثیرات عمیقی بر زندگی افراد به لحاظ شخصی، خانوادگی و اجتماعی دارد و فردی که دچار معلولیت می شود، می بایست نحوه رفتار و حضور خود را در خانه و جامعه باز تعریف کند.
 
امیرولی عضدزاده افزود: اگر در چنین شرایطی امکان آموزش های لازم برای وی فراهم نشود، معلول در زندگی اجتماعی به حاشیه رانده می شود .
 
وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی درخصوص بهداشت و سلامت شخصی، ارتقاء آگاهی فرد معلول با شرایط معلولیت و اندام های درگیر معلولیت برای پیشگیری از مشکلات ثانویه، کاهش مشکلات روحی - روانی، جلوگیری از تزلزل و فروپاشی خانواده معلولان و آموزش حرفه ای که زندگی متعارف را برای آنان میسر سازد، اجتناب ناپذیر است.
 
رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: به همین منظور، چهارمین کارگاه آموزشی کارشناسان و مربیان مراکز توانبخشی بهزیستی اردکان با عنوان آشنایی با مشکلات و توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی در این شهرستان برگزار شد.

عضدزاده با اشاره به اینکه بهزیستی اردکان بیش از 2 هزار معلول و 300 خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش دارد، افزود: هم اکنون 30 معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش این اداره هستند که همه این افراد از کمک هزینه حق پرستاری و خدماتی سیار و ویزیت در منزل استفاده می کنند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.