اصفهان؛

برگزاری کنگره ملی روستایی و عشایری کشور در اصفهان

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کنگره ملی روستایی و عشایری کشور در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی با بیان اینکه کنگره ملی روستایی و عشایر کشور از تاریخ 3 تا 5 مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: ما به دنبال رسیدن به نسبت 60 به 40 در کانون‌های فرهنگی مساجد روستایی نسبت به کانون‌های شهری هستیم تا 60 درصد امکانات به کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد روستایی برسد.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و مسئولان فرهنگی شهرستان باید مساعدت‌های لازم در زمینه برگزاری کنگره ملی روستایی و عشایر را داشته باشند.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه پایتخت در تهران خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: تمام کشور و شهروندان باید از امکانات برخوردار بوده تا شاهد یک عدالت نسبی در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه بودجه دریافتی حوزه کانون‌های فرهنگی مساجد را مجلس از طریق لوایح ارسال شده به تصویب می‌رساند، بیان کرد: میزان تخصیصی دستگاه‌ها بسته به منابع وصول شده دارد که در سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌های دشمن با موانعی در این زمینه مواجه بودیم که لزوم تقسیم صحیح منابع را بیشتر می‌کند.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با بیان اینکه متوسط بودجه کانون‌های فرهنگی مساجد امسال 650 هزار تومان است، تصریح کرد: امسال بیش از 4 میلیارد تومان کتاب به کانون‌های فرهنگی مساجد سطح کشور ارسال شده است.

وی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی مساجد را جزء سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی از 23 سال پیش این کانون‌ها را در راستای افزایش مشارکت‌های مردمی در زمینه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار