همدان؛

طرح درمان بیماری حاد سکته قلبی در همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از اجرای طرح درمان بیماری حاد سکته قلبی در همدان خبر داد.

طرح درمان بیماری حاد سکته قلبی در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا عبادیان با اشاره به اجرای طرح درمان بیماری سکته حاد قلبی در همدان، اظهار کرد: و گفت: با اسقرار دستگاه آنژیوگرافی دوم، اطلاع‌ رسانی عمومی و آموزش همگانی در درمان این بیماری آغاز می‌شود.

وی افزود: از سال گذشته این طرح در بیمارستان قلب فرشچیان آغاز شده است.
عبادیان با بیان اینکه با اجرای این طرح بیمارستان قلب همدان به بیمارستان 247 نامگذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: این نامگذاری به این منظور است که در 24 ساعت شبانه روز و در 7 روز هفته فوق تخصص قلب در این بیمارستان آماده خدمات‌رسانی به بیماران حاد سکته قلبی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با استقرار دستگاه آنژیوگرافی دوم، اطلاع‌رسانی عمومی و آموزش همگانی در درمان این بیماری آغاز خواهد شد، افزود: امیدواریم بتوانیم بیماران همه شهرستان‌ها را زیر پوشش درمانی این مرکز قرار دهیم.

عبادیان تصریح کرد: در حال حاضر طی شبانه روز درمان بیماران به این روش انجام می‌شود و عروقی که گرفته می‌شود در کمتر از 5 دقیقه باز شده و قلب بیمار احیا می‌شود که با این اقدام از نارسایی قلب نیز جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از دستگاه دوم دولتی MRI در شهرستان ملایر طی هفته گذشته، آن را اقدامی مؤثر در راستای رفع مشکلات بیماران دانست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ساخت مرکز جامع سرطان در همدان گفت: مراحل تکمیل ساختمان و تجهیز آن شتاب بیشتری گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از اعتبارات در ساخت آن تأمین شده است، افزود: این پروژه در پنج طبقه ساخته خواهد شد و در هر طبقه تجهیزات فوق تخصصی مفصلی به کار گرفته می‌شود که در مدت کوتاه نمی‌توان از بهره‌برداری آن آن سخن گفت.

عبادیان با بیان اینکه دو شتاب دهنده در بیمارستان جامع سرطان به کار گرفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: بلوک‌های زایمانی «LDR» نیز که به صورت کاملاً امروزی تهیه شده‌اندt کم کم به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه پیشرفت خوبی در  مراکز درمانی اسدآباد و فامنین حاصل شده است، گفت: نخستین بلوک زایمانی به مرور به بهره‌برداری می‌رسند و در سال جاری تقریباً در هر ماه بخشی از این پروژه‌ها بهره‌برداری خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ساخت کلینیک‌های ویژه در شهرستان‌ها در مراحل تکمیل و آماده‌سازی است، افزود: در حوزه درمان امسال سال بهره‌برداری پروژه‌های ساختمانی طرح تحول نظام سلامت است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.