قزوین؛

انگور تاکستان در نمایشگاه مسکو

کنسرسیوم صادراتی خوشه صنعتی فرآوری محصولات انگور تاکستان در نمایشگاه مسکوحضور یافت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین گفت: این کنسرسیوم  با هدف صادرات کشمش در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی مسکو شرکت کرد.

حمید رضا خانپورافزود : به منظور تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی، با ایجاد کنسرسیوم صادراتی کشمش استان زمینه فروش محصولات با حذف دلال و واسطه ها فراهم شده است.

وی افزود: شناسایی بازار هدف در کشورهای خارجی، بهره گیری از سرمایه اجتماعی اعضاء کنسرسیوم، راه اندازی دفاتر فروش در زمینه  اهداف تشکیل و راه اندازی کنسرسیوم صادراتی خوشه صنعتی انگور است.

خانپور تصریح کرد: حضور تعدادی از اعضای خوشه فرآوری محصولات انگور، راه اندازی وب سایت تکوین به چهار زبان، اجاره دفتر و تعیین عامل فروش مشترک و راهکارهای حمایتی و انبار در مسکو (منطقه Food  City ) از فعالیتهای کنسرسیوم صادراتی خوشه انگور قزوین در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی مواد غذایی مسکو انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین با اشاره به فعالیت ۶۰ واحد صنعتی در حوزه تولید محصولات فرآوری انگور در استان گفت: انگور یکی از اولویتها و ظرفیت های مهم استان است که ظرفیت بالایی نیز در افزایش تولید و توسعه اشتغال و ایجاد ثروت در استان دارد.

خانپورافزود :  براساس معیارهای تعیین شده، خوشه صنعتی فرآوری محصولات انگور به عنوان خوشه اولویت دار انتخاب شده است  که از بین این واحدها ۷  واحد نمونه و برتر در زمینه محصولات فرآوری انگور، کنسرسیوم صادراتی خوشه را تشکیل داده اند.

استان قزوین در حال حاضر رتبه اول تولید کشمش و رتبه چهارم در تولید انگور در کشور را داراست و ارزش صادرات محصولات آن بالغ بر ۱۲ هزار دلار است.

در بیست و پنجمین نمایشگاه سالانه مسکو که چهار روز ادامه دارد، ۱۵۰۰ شرکت از کشورهای مختلف شرکت کردند.

 ۴۳ شرکت ایرانی در بخش های غذایی، شیلات و لبنیات در این نمایشگاه حضور دارند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.