کاروان "ناوگان آزادی" به غزه اعزام می‌شود

یک ائتلاف بین‌المللیِ مخالف حصر نوار غزه اعلام کرد کاروانی دریایی را به این منطقه محصور ساحلی اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپرس تی وی ، ائتلاف موسوم به «ناوگان آزادی» سه‌شنبه خاطرنشان کرد این کاروان قرار است چهارشنبه از بندر بارسلونای اسپانیا به سمت آب‌های بین المللی نوار غزه حرکت کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این کاروان، که متشکل از دو کشتی به نام‌های «أمل و الزیتونه» است، تعدادی از فعالان زن از کشورهای مختلف حضور خواهند داشت.

مالین بیورک، نماینده سوئدی پارلمان اروپا و آن رایت، از مقام‌های پیشین ارتش و وزارت خارجۀ امریکا، از جمله شخصیت‌های شناخته‌شدۀ این کاروان هستند.

بنا بر این گزارش، هدف از اعزام این کاروان «شکستن حصر غیرقانونی حدوداً 10 سالۀ نوار غزه و نشان دادن مصائب مردم غزه، به خصوص رنج‌های زنان این باریکۀ ساحلی و پیامدهای انسانی ناشی از این محاصرۀ ظالمانه» به اعضای این کاروان است.

در همین راستا، عصام یوسف، رئیس کمیته مردمی جهانی حمایت از غزه، گفت: «اعزام کاروان زنان فعال در زمینۀ لغو محاصره غزه به این منطقه در حقیقت اقدامی بشردوستانه و نوعی رویارویی با دشمن صهیونیستی به شمار می‌رود.»

یوسف افزود: «زنان فلسطینی به خاطر اشغالگری اسرائیل بهای سنگینی را پرداخت می‌کنند. زنان فلسطینی همواره به مقابله با اشغالگران صهیونیست برمی‌خیزند. آنها در تمامی عرصه‌ها حضور دارند.»

وی خاطر نشان کرد: «این کاروان بازتاب گسترده‌ای در کشورهای عربی، اسلامی و دیگر کشورها خواهد داشت و بار دیگر موجب احیای مسئله نوار غزه در اذهان جهانیان خواهد شد.»

رژیم اسرائیل از سال 2007 غزه را تحت محاصره قرار داده است؛ محاصره‌ای که به افزایش شدید سطح بیکاری و فقر فزاینده در این منطقه منجر شده است.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که نیروی دریایی رژیم اسرائیل پیش از این مانع از رسیدن کشتی‌های این ناوگان به آب‌های نوار غزه شده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار