گیلان؛

دستگیری هکر 15 ساله اهل خراسان شمالی

نوجوان عامل هک هزار کاربر اینترنتی در خراسان شمالی دستگیر و به گیلان منتقل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛   فرمانده انتظامی گيلان با اعلام این خبر گفت: با ارجاع يک پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی مدیر عامل یک شرکت خدمات پرداخت الکترونیک مبنی بر اينکه فرد یا افرادی ناشناس سرور شرکتش را هک کرده اند و به حساب کاربری تعداد زیادی از کاربران دسترسی دارند، موضوع  به صورت ویژه در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.

سردار محمدرضا میرحیدری افزود: با تحقیقات فنی و پليسی یک هكر كه نوجوانی 15 ساله اهل و ساکن خراسان شمالی است، شناسايی و با اخذ نيابت قضايی در اين استان دستگير و به گيلان منتقل شد.

وی با بيان اينكه متهم به دلیل سرعت عمل كارآگاهان پليس فتا موفق به برداشت از حساب های كاربران نشده بود، تصریح کرد: با توجه به ادله ديجيتال كشف شده در بازرسی از منزل متهم وی به صراحت به جرم خود مبنی بر سوء استفاده از ضعف امنيتی سایت درگاه پرداخت الکترونیک، هک سرور شرکت و دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری بیش از هزار نفر اعتراف كرد.

فرمانده انتظامی گيلان گفت: متهم به علت پایین بودن سنش با تشكيل پرونده به دادگاه اطفال شهرستان رشت معرفی شد.

سردار محمدرضا میرحیدری در پایان از مديران سايت های ايرانی خواست با ارتقاء ضريب امنيت درگاه های اينترنتی خود و از بین بردن حفره های امنيتی اجازه دسترسی و نفوذ غير مجاز را به هكرها ندهند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.