گزارش/

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید

سرانجام اپل ios 10 را عرضه کرد و این نسخه در دسترس کاربران ایرانی نیز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2016 که در 24 خرداد برگزار شد، به بررسی بروز رسانی نسخه سیستم عامل های MacOS ،WatchOS ،IOS، TvOS پرداخت. سیستم عاملی که بیش از بقیه تغییرات آن مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد، IOS است. اپل با معرفی IOS 10 به انتظارات و حواشی پایان داد. شب گذشته (23 شهریور) IOS 10 به طور رسمی برای کاربران عرضه شد.

اپل با انتشار آی او اس 7، به این سیستم عامل ظاهری متفاوت داد و آی او اس 7 با تغییرات فراوان و ظاهری جدید اما با مشکلات فراوان عرضه شد. مشکلاتی که باعث کند شدن، پدیدار شدن باگ‌های اینترفیسی فراوان و عدم ثبات و پایداری این سیستم‌عامل شد. در نسخه های بعدی آی او اس یعنی 8 و 9 اپل به بهبود سیستم عامل خود و بر طرف سازی مشکلات آن پرداخت. اپل در آی او اس 10 نیز مانند دو نسخه قبلی خود بیشتر به برطرف‌سازی مشکلات و باگ ها و افزایش سرعت سیستم عامل پرداخت.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید


ویژگی های آی او اس 10

تغییرات عظیم در iMessages
مدت‌ زیادی از زمان معرفی سرویس پیام‌رسان iMessage می‌گذرد و کاربران از آن استفاده می‌کنند، اما به دلیل ساده بودن فضای کاربری و وجود امکانات محدود، بسیاری از کاربران به پیام رسان های مشابه نظیر واتس‌اپ، تلگرام و بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر روی آورده اند. شرکت اپل در این به‌روز رسانی سعی کرده تا با اضافه کردن ویژگی های جدید به iMessage این پیام رسان را نسبت به دیگر پیام رسان‌ها منحصر به فرد سازد و کاربران خود را حفظ کند.

با دست خود پیام ارسال کنید. شما می توانید از صفحه گوشی به عنوان یک کاغذ استفاده کنید و با کشیدن دست خود روی صفحه، پیام خود را بنویسید و طرف مقابل پیام شما را همانگونه که نوشته اید مشاهده می کند.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید

شما می توانید همان گونه که با تغییر صدای خود نسبت به پدیده ها واکنش نشان می‌دهید، در پیام خود نیز این کار را انجام دهید و نسبت به پیام طرف مقابل با لحن های متفاوت پاسخ دهید.




با گفتن جملاتی که معمولا همراه واکنش هستند مانند "تولدت مبارک" یا "تبریک میگم" نرم افزار iMessage مطابق با آن جمله واکنش نشان می دهد.




با استفاده از قابلیت Invisible ink عکسی را به صورت مخفی برای مخاطبتان ارسال کنید تا برای مشاهده آن مجبور شود انگشتش را روی صفحه‌نمایش بکشد تا پیغام ارسال‌شده را مشاهده کند.




با استفاده از ویژگی Tapback می توانید به جملات مخاطبتان، پاسخ سریع (تاکید، رد کردن، تعجب و .. ) بدهید.




در حین چت می‌توانید نوع گفتارتان را شبیه‌سازی کنید. به صورتی که متن پیغامتان همراه با انیمیشن خاصی ارسال می‌شود.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید

با توجه به کلماتی که در متن استفاده می کنید، استیکر مشابه آن کلمه جایگزین آن می شود.




استفاده از گیف ها

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید


سازگاری Siri با اپلیکیشن های دیگر
دستیار صوتی هم در iOS 10 بسیار کاربردی‌تر شده و حالا می‌توانید از دستیار صوتی معروف اپل Siri در اپلیکیشن های دیگر مانند واتس آپ، نقشه و.. بهره ببرید.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید


کیبورد دو زبانه
اگر شما هم با دو زبان در آیفون خود تایپ می‌کنید این ویژگی شما را از اصلاح خودکار کیبورد نجات خواهد داد و نیازی نیست نگران تغییر کلمات در حین تایپ کردن باشید؛ هنگامی که شما یک زبان جدید از بخش تنظیمات در کیبورد خود نصب می‌کنید اپلیکیشن پیام‌رسان گوشی به‌طور خودکار زبان تایپ کردن شما را تشخیص می‌دهد و دیگر نیازی به تعویض زبان به‌صورت دستی نیست و می‌توانید به نوشتن ادامه دهید.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید

خرید اینترنتی با استفاده از اثر انگشت
یکی دیگر از ویژگی های آی او اس 10 اضافه شدن قابلیت اثر انگشت در خریدهای اینترنتی در فضای وب است.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید

مرتب کردن عکس‌ها بر اساس زمان، مکان‌ و اتفاق ها
اپلیکیشن تصاویر در iOS 10 به‌طور خودکار تمامی عکس‌ها را در آلبوم‌ها بر اساس مکان‌ها و افراد حاضر در عکس دسته‌بندی می‌کند و همچنین می‌توانید به‌راحتی از طریق گزینه ی بالای صفحه تصاویر را بر اساس تاریخ، مکان یا فرد مورد نظر در عکس جستجو کنید.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید

اضافه شدن اپلیکیشن Home
در‌ آی‌او‌اس ۱۰ شاهد اضافه شدن اپلیکشن جدیدی با نام Home هستیم که به وسیله آن می توانید تمامی لوازم خانگی هوشمندی که با این سیستم سازگاری دارند را کنترل کنید. به طور مثال می‌توانید از راه دور سیستم تهویه مطبوع را روشن کنید تا پیش از رسیدنتان به خانه، منزلتان به دمای مطلوب برسد یا اگر خانه را ترک کرده‌ و فراموش کرده‌اید چراغ‌ها را خاموش کنید به کمک این برنامه روشنایی خانه را کنترل کنید.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید

امکان حذف نرم افزار های پیش‌فرض گوشی
در iOS 10 می‌توانید از شر اپلیکیشن های پیش‌فرض بی‌مصرف که صفحه‌نمایش شما را پر می‌کردند خلاص شوید؛ فقط لازم است آیکون برنامه لمس کرده و نگه دارید و بعد از یک لرزش کوتاه و با انتخاب علامت X  اپلیکیشن مزاحم را حذف کنید. البته می‌توانید هر زمان به این برنامه نیاز پیدا کردید مجدداً آن را از اپ استور دانلود کنید. به طور مثال، اگر شما اپل واچ ندارید طبیعتا نیازی به برنامه آن هم در آیفون خود ندارید و وجود برنامه Watch فقط باعث می‌شود فضای حافظه داخلی گوشی‌تان اشغال شود.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید

پاسخ سریع به پیام ها
یکی دیگر از ویژگی های آی او اس 10 پاسخ سریع به پیام ها است. به طوری که در لاک اسکرین می توانید سوابق پیام ها را نیز مشاهده کنید.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید

آیفونتان را بلند کنید تا روشن شود
اولین نکته‌ای که در این نسخه با آن برخورد خواهید داشت همین ویژگی است که پردازنده‌ی کمکی M9 در آیفون 6S و 6S Plus حرکت برداشته شدن گوشی شما را تشخیص می‌دهد و بدون فشار دادن هیچ دکمه‌ای صفحه‌نمایش گوشی شما روی هوا روشن شده و می‌توانید ساعت و اعلان‌های خود را به‌راحتی هرچه تمام‌تر چک کنید. این ویژگی را می‌توانید از داخل منوی تنظیمات، بخش صفحه‌نمایش و روشنایی، با خاموش کردن گزینه‌ی Raise-to-wake غیرفعال نمایید.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید

پیشرفت نقشه
ویژگی مهم اضافه شده این است که از این پس مانند گوگل مپ حتی شما میتوانید یک میز را در رستوران با این اپلیکشن رزرو کنید. و همینطور  از تمام گزینه های اطراف خود به راحتی آگاه باشید.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید

پیام صوتی را به متن تبدیل کنید
ویزگی دیگر آی او اس 10 این است که می توانید پیام های صوتی که دریافت می کنید را به متن تبدیل کنید. با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی نیست که آن صوت را گوش دهید چرا که متن آن را می توانید بدست بیاورید.

پخش کننده موسیقی اپل
تغییراتی در طراحی ظاهری ایجاد شده، این نرم افزار را دلنشین تر کرده است. می‌توانید موسیقی های مورد علاقه خود را در تب ببینید.

هرآنچه که باید در مورد ios 10 بدانید


چه گوشی هایی از آی او اس 10 پشتیبانی می کند؟

آیفون ها
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone 6
  • iPhone 6 Plus
  • iPhone SE
  • iPhone 5s
  • iPhone 5c
  • iPhone 5
آی‌پد
  • iPad pro 12.9-inch
  • iPad pro 9.7-inch
  • iPad Air 2
  • iPad Air
  • iPad 4th generation
  • iPad mini 4
  • iPad mini 3
  • iPad mini 2
آی‌پاد

  • iPod toch 6th generation


چگونه به iOS 10 آپدیت کنیم؟
ساده ترین روشی که می‌توانید آیفون ‌تان را به آی‌او‌اس 10 بروزرسانی کنید از طریق OTA است. برای آپدیت آی‌دیواستان به iOS 10 وارد Settings  شوید و به مسیر General > Software Update بروید.

طبق اعلام شرکت اپل، آپدیت از طریق خود دستگاه و به‌صورت OTA برای برخی دستگاه‌ها مشکل‌ ایجاد کرده و آنها را از کار انداخته به همین دلیل این شرکت توصیه می‌کند کاربران دستگاه خود را حتما از طریق iTunse آپدیت کنند. برای آموزش اینجا کلیک کنید.


اپل معمولا پس از عرضه نسخه جدید آی او اس، بلافاصله آپدیت های جدیدی را عرضه می‌کند تا مشکلات اساسی که برای کاربران خود بوجود می آید را برطرف سازد. بهتر است شما نیز کمی صبر کنید تا تمام مشکلاتی که در نسخه ی او اس 10 وجود دارد برطرف شود و همزمان با انتشار نسخه های دیگر گوشی خود را به نسخه جدید آی او اس آپدیت کنید.

گزارش از محمد مهدی میران زاده

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.