اصفهان؛

رسیدن به جایگاه اول فرهنگ، علم و گردشگری در افق 1404 با هنر‌بنیان کردن اصفهان

رئیس سازمان برنامه و بودجه اصفهان گفت: برای اینکه در افق 1404 به جایگاه اول فرهنگ و علم و گردشگری دست پیدا کنیم راهی به‌جز اینکه اصفهان هنر‌بنیان شود وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نعمت‌الله اکبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان برخوردار نیست و من نام آن را استان باربردار گذاشته‌ام و متأسفانه به‌اندازه‌ای که برف روی اصفهان گذاشتیم برایش بام ایجاد نکرده‌ایم.

وی افزود: پروژه تدوین سند شهر هنر در ادامه تدوین سند توسعه استان بود که خودم سه سال از سال 90 تا 93 روی آن وقت گذاشتم و اساتید و دانشجویانی از دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی علوم پزشکی و هنر در تهیه این سند پرافتخار زحمت کشیده‌اند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان اصفهان گفت: سه سند توسعه استان مشتمل بر فرهنگی، اقتصادی و زیربنایی و محیطی زیستی استان تهیه‌ شده و 3 رویکرد فرهنگ و هنر، علم و فناوری و گردشگری و صنایع‌دستی اولویت استان است.

اکبری اضافه کرد: استان اصفهان قابلیت‌های بسیار خوبی دارد که باید به همه آن‌ها توجه کرد و از آن‌ها برای پیشرفت و توسعه استان بهره گرفت.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان اظهار کرد: تا چند سال پیش صحبت از اقتصاد دانش‌بنیان و دانایی محور بود ولی چند سال است که از اقتصاد خلاق صحبت می‌شود و این اقتصاد هنر پایه است و وقتی صحبت از اقتصاد خلاق می‌شود، هنر پایه و اساس آن است و چه جایی بهتر از اصفهان که این را اجرا کند.

وی تأکید کرد: یکی از مباحثی که در سند توسعه فرهنگی استان قرارگرفته محور شهر هنر است که با این اقدام همه موظف به اجرای این پروژه مهم هستند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اصفهان ادامه داد: برنامه درسی رشته اقتصاد هنر در اصفهان تدوین و در حال حاضر سه دوره است که این رشته در دانشگاه هنر اصفهان دانشجو می‌پذیرد.

اکبری اضافه کرد: برای اینکه به جایگاه اول فرهنگ و علم و گردشگری دست پیدا کنیم راهی به‌جز اینکه اصفهان فرهنگ بنیان شود وجود ندارد و اگر به این موضوع توجه نشود آسیب خواهیم دید.

وی عنوان کرد: اصفهان باید به جایگاه واقعی خودش در فرهنگ و هنر برگردد و ما باید وارثان خوبی برای فرهنگ اصیل و کهن اصفهان باشیم.

در پایان این مراسم از سند چشم‌انداز شهر هنر اصفهان با حضور هنرمندان و مسئولان اصفهان رونمایی شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار