ازسرگیری تولید میدان نفتی نافوره در شرق لیبی

میدان نفتی «نافوره» در شرق لیبی، تولیدات نفت خود را با 40 هزار بشکه در روز از سر می گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی یک شرکت نفتی لیبی، گفت: میدان نفتی «نافوره» (واقع در280 کیلومتری جنوب غرب بنغازی) در شرق لیبی، تولیدات نفت خود را با 40 هزار بشکه در روز از سر می گیرد.

«عمران الزوی» گفت: این کار پس آن صورت گرفت که قوه قهریه اعمال شده بر بندرالزویتینه در 135 کیلومتری بنغازی، روز چهارشنبه برداشته شد.

الزوی در گفت وگو با پایگاه لیبیایی پایگاه خبری الوسط افزود: گروه های فنی مهندسی همه تجهیزات و آمادگی لازم برای بازگشت تولید این میدان نفتی را که از نوامبر سال گذشته متوقف شده بود، فراهم کرده اند.

تولید میدان نفتی نافوره پس از آن متوقف شد که صادرات این ماده سوختی از بندر نفتی الزویتینه به دستور «ابراهیم خضران» رئیس وقت گارد محافظ تاسیسات نفتی در منطقه «الوسطی» لیبی به حالت تعلیق درآمده بود.

سخنگوی این شرکت نفتی با اشاره به این که میدان نفتی نافوره روز پنجشنبه « فردا » حدود 40 هزار بشکه نفت از نفت ذخیره شده در بندر الزویتینه را استخراج می کند، افزود: این شرکت به زودی تولید روزانه خود را پس از موافقت شرکت ملی نفت لیبی تعیین خواهد کرد.

میدان نفتی نافوره روازنه ظرفیت تولید هفتاد هزار بشکه نفت را دارد که صادرات آن از طریق بنادر راس لانوف و الزویتینه صادر خواهد شد.

امروز هم نین فایز السراج رئیس دولت وحدت ملی لیبی گفت: از همه طرف های درگیر در لیبی می خواهیم که اقدامات تحریک آمیز را کنار بگذارند و برای گفت وگو درباره پایان دادن مناقشه هرچه سریع تر پای میز مذاکره حاضر شوند.

وی هرگونه دخالت خارجی در مناقشه موسوم به هلال نفتی لیبی را نیز رد کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار