اصفهان؛

کاهش ۵۰ درصدی برداشت بادام از سطح باغ‌های شهرضا

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: در سال زراعی امسال با وجود تدوام شرایط خشک‌سالی و سرمازدگی بهاره میزان تولید بادام حدود ۵۴ تن برآورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا تاکی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: سطح زیر کشت بادام در شهرستان شهرضا 60 هکتار است که متوسط  عملکرد این محصول 1.5 تن در هکتار است.

وی افزود: در سال زراعی جاری با وجود تدوام شرایط خشک‌سالی و سرمازدگی بهاره با افت تولید محصول در این شهرستان روبه‌رو بودیم و  میزان تولید بادام حدود 54 تن برآورد می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: بادام جزو درختانی است که به شرایط خشک‌سالی مقاوم است، بنابراین کشت آن بایستی مورد توجه قرار گیرد و به منظور توسعه باغات بادام و مقابله با سرمای بهاره استفاده از ارقام دیر گل مانند شاهرود 12 توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا واحد باغبانی جهاد کشاورزی شهرضا آماده ارائه مشاوره به کشاورزانی که قصد احداث و احیا باغ بادام را دارند، است.

تاکی افزود: به دنبال توزیع کارت‌های تریکو گراما به منظور مبارزه بیولوژیک با کرم گلوگاه انار در شهرضا به عنوان مهم‌ترین آفت تهدید‌کننده انار شهرضا و کنترل و بررسی مداوم عملکرد آن توسط کارشناسان استان و شهرستان، سطوحی از باغات انار این شهرستان مورد بازدید مدیر حفظ نباتات استان و کارشناس معین و کارشناسان حفظ نباتات شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این بازدید وضعیت خسارت آفت کرم گلوگاه انار و نحوه عملکرد زنبور تریکو گراما و زنبور براکون بر این آفت بررسی شد که پس از پایان برداشت محصول نتایج کلی آن اعلام می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا افزود: معاون مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاوزی استان و کارشناسان این مدیریت به همراه مدیر و کارشناسان شهرستان از سایت الگویی انار واقع در منطقه چغاد شهرضا  بازدید به عمل آوردند.

وی گفت: در این بازدید که به منظور بررسی تاثیر تغذیه درختان انار با روش‌های متفاوت مانند تاثیر اسید آمینه، آهن و روی بر درختان انار و مقایسه آن با درختان شاهد انجام گرفت، توصیه‌هایی در زمینه اصلاح و تغذیه باغات   انار به باغداران داده شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.