شیراز؛

شش ماه از خاموشی دستگاه تشدید مغناطیسی هسته ای گذشت

با از کار افتادن دستگاه تشدید مغناطیسی هسته ای دانشگاه شیراز 70 درصد از فعالیت علمی 500 دانشجوی تحصیلات تکمیلی این بخش با مشکل روبرو شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس بخش شیمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه دستگاه تشدید مغناطیسی هسته ای به به عنوان یکی از دستگاه های آزمایشگاهی پیشرفته بخش شیمی دانشگاه شیراز حدود شش ماه است که از کار افتاده، افزود: این دستگاه 23 سال است که در این دانشگاه کار می کند در صورتی که عمر مفید آن 10 سال است.

احمد عریان افزود: هزینه خرید این دستگاه خارج از توان مالی دانشگاه شیراز است اما در نشستی با معاون اول رییس جمهور با طرح مشکل خرابی دستگاه دستورهایی برای رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استانداری فارس صادر شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: مشکل خرابی دستگاه NMR نشستی با معاون اول رییس جمهور طرح شدکه تلاش می کنیم در قالب این تفاهم نامه و رایزنی با یکی از دانشگاه های خارج از کشور این مشکل برطرف شود. 

موجود پاسخ گوی  NMRارشاد لنگرودی رئیس دانشگاه شیراز هم پیش از این گفته بود: دستگاه
نیاز دانشجویان دکتری این دانشگاه نیست و اگر این وضعیت ادامه دار شود احتمال تعطیلی دوره دکترای بخش شیمی دانشگاه شیراز وجود دارد.

 انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار