تبریز؛

ارسال بیش از 21 مقاله به همایش خسته قاسیم در بستان آباد

دبیر همایش از ارسال بیش از 21 مقاله81 قطعه شعر و84 تابلوی خوشنویسی به دبیر خانه خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کوهستانی هدف از برگزاری این همایش را معرفی شخصیت های فرهنگی منطقه و الگوسازی برای جوانان برشمرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این همایش گفت: یکی از آفت هایی که می تواند جامعه را متلاشی کند گسست بین نسل ها است واینکه نسل حاضر نسل گذشته را فراموش کرده از عبرتهای آنها درس نگیرند می تواند بیشترین ضرر را به جامعه برساند.

محمدپور گفت:در زمینه فرهنگ ملزم به پاسخگویی به نسل جدید در خصوص افتخارات گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه اندیشمندان و صاحب نظران و اجماع جهانی به این نتیجه رسیده اند که اگر ملتی و نسلی بخواهد آسیب ببیند باید ارتباط با نسل های گذشته را از بین برد.

وی گفت:دشمنان با این اهداف شوم در تلاش است ارتباط فرهنگ غنی و ارزشی و اسلامی ما را در معرض تیررس خود قرار دهد.

در این همایش فرماندار بستان آباد تجلیل از خسته قاسیم را تجلیل از گذشته پر افتخار این مرزو بوم دانست وتاکید کرد: اگر بخواهیم آینده جامعه بیمه شود باید افتخارات ومفاخر گذشته رابه نسل حاضر وآینده معرفی کنیم.

بدرشکوهی گفت:اگر حوزه فرهنگی الزامات دنیای امروزی مجهز نباشد کشور آسیب پذیر خواهد بود.

وی عامل اصلی قدرت را نفوذ قدرت فرهنگی برشمرد و افزود:توجه به فرهنگ و پیشینه آینده جامعه را بیمه می کند.

حجت الاسلام رضوی امام جمعه بستان آباد نیز دراین همایش علت ماندگاری اشعار ونام وآوازه خسته قاسیم را صبغه الهی آثار اودانست وگفت: در معرفی شخصیت خسته قاسیم نباید از معرفی ابعاد دینی وعرفانی او غفلت کنیم.

وی با بیان اینکه علت ماندگاری خسته قاسیم قدم بر داشتن در مسیر رضای پروردگار بود افزود:اگر انسان بخواهد ماندگار باشد باید ارتباط خود را به کانون معنویت متصل کند.

خسته قاسیم تیکمه داشی که بعدها به جهت ارادت خاص به حضرت علی علیه السلام ومذهب شیعه به خسته قاسیم ( یعنی بیمار وخسته از عشق) شهرت یافت در سال 1081هجری قمری در تیکمه داش بدنیا آمد پدرش ابراهیم نام داشت وبرای تحصیل علوم دینی از همان کودکی به اردبیل ومسجد شیخ صفی مهاجرت نمود بعد از 14 سالگی جهت تکمیل علوم دینی به قم ونجف نیز مهاجرت کرد و آموخته های علمی ودینی خودرا درقالب شعر وبا زبان لطیف وساده به مردم ارایه داد.

این شاعر ، عارف وعاشیق معروف در سال 1157 ه.ق در سن 76 سالگی درتیکمه داش از دنیارفت ودر همانجا به خاک سپرده شد وحالا بعد ازسالها یاد وخاطره او در همایشی با حضور جمعی از هنرمندان ومسئولان استانی وشهرستان در زادگاهش گرامی داشته شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.