شیراز؛

ثبت جهانی مجموعه جهانی ساسانی فارس

چهار مجموعه فرهنگی استان فارس به ثبت میراث جهانی رسیده است و مجموعه ساسانی در سال آینده ثبت جهانی می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری فارس گفت: بیش از 3 هزار اثر میراثی در استان فارس به ثبت رسیده است که 9 هزار نفر در سه شیفت وظیفه حفظ و حراست آن‌ ها را بر عهده دارند.

وی افزود: از 4 میلیارد و 3 میلیون تومان بودجه میراث فرهنگی این استان 2 میلیارد تومان مربوط به موزه مشاهیر است که نشان از توجه به آثار فرهنگی و تاریخی در فارس دارد.

امیری ادامه داد: توجه به بوم ‌گردی از دیگر موارد موردنظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان است و در این راستا از 53 تقاضای راه ‌اندازی بوم‌گردی 10 مورد اجرایی و به 10 مورد دیگر مجوز بهره ‌برداری داده می ‌شود.

او بیان کرد: سرمایه‌گذارانی که در زمینه ساخت هتل و مراکز اقامتی و گردشگری اقدام کنند این اداره کل در زمان 25 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی این مراکز، تسهیلات با بهره چهار درصد اعطا می‌ کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: در صورت واگذاری کاروان ‌سرای بوانات از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس به بخش خصوصی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری این استان آن را تبدیل به مرکز خدمات گردشگری می کند.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: ثبت ، جهانی ، مجموعه ، ساسانی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار