ادامه پیامدهای منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

معاون پیشین نخست وزیر انگلیس درباره آینده کشورش بعد از همه پرسی خروج اتحادیه اروپا اظهار نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون بی بی سی، «نیک کلِگ» Nick Clegg -- معاون پیشین نخست وزیر انگلیس -- درباره آینده کشورش بعد از همه پرسی خروج اتحادیه اروپا اظهار نگرانی کرد. 

«نیک کلِگ»  معاون نخست وزیر انگلیس در فاصله سالهای 2010 تا 2015 میلادی با مجری ویژه برنامه «هارد تاک» در شبکه بی بی سی گفتگو کرد. نیک کلگ در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از شکست حزب لیبرال دموکرات در انتخابات سراسری انگلیس در سال 2015 میلادی احساس سرخوردگی می کنید، گفت: نه، برای من اندکی ساده تر از آن بود که تصور می کنید. به همه کسانی که این برنامه را تماشا می کنند، توصیه می کنم اگر دنبال تحسین و تمجید بی پایان هستید، وارد عرصه سیاست نشوند. 

کلگ افزود: مخالفت با عضویت ما در اتحادیه اروپا، بیش از انتخابات پارسال (انگلیس) در همه پرسی امسال مشهود بود. من بعد از همه پرسی بیشتر از زمانی که حزبم در انتخابات شکست خورد، درباره آینده انگلیس احساس نگرانی کردم. احزاب و سیاستمداران می آیند و می روند، اما به نظر می رسد تغییر مسیر انگلیس در روز بیست و سوم ژوئن بسیار جدی است و معتقدم ما چیز بسیار ارزشمندی را از دست خواهیم داد.

وی افزود: بزرگترین مشکل پیش روی کشور ما در سالهای آینده این است که هیچ کسی و حتی ظاهراً خود دولت انگلیس نمی داند که ما بر مبنای چه شروطی از اتحادیه اروپا خارج می شویم. بنابراین، تصمیم لازم برای جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا اتخاذ شده است، اما چگونگی آن صرفاً جنبه (تشریفات اداری و) فن سالارانه ندارد، بلکه مسئله ای بسیار عمیق است که بر اقتصاد، نحوه قانونگذاری در انگلیس و میزان تأثیر پذیری آن از قوانین اتحادیه اروپا و حتی نحوه مقابله با تغییرات آب و هوایی و مبارزه با جرایم در این کشور تأثیر دارد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار