در گفتگو با گاردین؛

صالحی: غرب به تعهداتش در خصوص برجام عمل نکرده‌ است/ برخی طرف‌ها قصد دارند تهران را دلسرد کنند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هشدار داد کارشکنی غرب در اجرای برجام ممکن است توافق هسته‌ای را به خطر بیندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید با وجود اینکه تهران در چارچوب توافق هسته‌ای سال گذشته به طور کامل به تعهداتش عمل کرده، غرب 8 ماه پس از لغو رسمی تحریم‌ها هنوز وعده‌های خود را محقق نکرده‌است.

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در گفتگو با روزنامۀ گاردین، که جمعه (26 شهریور) منتشر شد، افزود اگر قرار باشد برجام پابرجا بماند دو طرف باید به تعهداتشان عمل کنند. او هشدار داد پایبند نبودنِ طرفِ غربی به برجام ممکن است این توافق را به مخاطره بیندازد.

وی خاطرنشان کرد توافق هسته‌ای در پرتو رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا ممکن است با «زمان دشوارتری» مواجه شود.

صالحی هشدار داد: «اشاره‌هایی می‌شود مبنی بر اینکه ممکن است توافق را ترک کنند و یا دوباره بنویسند. از سوی دیگر نظارت‌ها و زیاده‌خواهی‌های بیشتری را مطرح کنند تا ایران دلسرد شود و در نهایت از توافق کناره‌گیری کند. رهبر معظم ما [آیت الله سید علی خامنه‌ای] گفته است «جمهوری اسلامی ابتدا توافق را نقض نخواهد کرد،» اما در عین حال من تهدیدهایی را که ممکن است توافق را در معرض خطر قرار دهد، رد نمی‌کنم.»

وی افزود: «همانطور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته‌است ایران به تعهداتش پایبند بوده‌است. با این وجود اکنون برای همه بسیار روشن است و بر کسی پوشیده نیست که طرف مقابل در واقع به وعده‌هایش عمل نکرده‌است؛ اینکه تحریم‌ها برداشته شود و مبادلات بانکی به حالت عادی برگردد و مبادلات تسریع شده و روابط اقتصادی گسترش یابد. این مسائل به اندازه‌ای که ما انتظار داشتیم، محقق نشده‌است.»




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
اینقدرکوتاه اومدین که اینهامارابه مسخره گرفتن وهی انتظاراتشونوزیادوزیادترمیکننداوناتوافق رانقض کردن شماهم کناربکشیدوبه کارتون ادامه بدین تااونابه زانودربیان ولی مسعولان هم ازتولیدوحمایت ملی حمایت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
آقای صالحی انقلابی موضع بگیرید
در حدی که ما انتظار داشتیم تحریم رفع نشد آ یا این طور بهتر نیست که اعلام کنیم طرف مقابل به تعهداتش نافص عمل کرده در حالی که ما به صورت تمام وکمال به تعهدات خود عمل کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
مگه بازم امید داریم بهشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
ای بابا خودتون میگید غربیها به تعهدشان عمل نکردن!!!! خوب شما دیگه چرا دارین با اینها بحث میکنید...اگه همون اول حرف آفا رو گوش میداید الان کاسه چه کنم چه کنم دستتون نمیگرفتید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
حالا ک دل گرمین چ شده
آخرین اخبار