مهاباد؛

رتبه اول تولید عسل کشور در اختیار آذربایجان غربی

استان آذربایجانغربی با تولید 20 هزار تن عسل ، هر سال رتبه نخست تولید عسل کشور را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، استان آذربایجانغربی با تولید 20 هزار تن عسل ، هر سال رتبه نخست تولید عسل کشور را به خود اختصاص می دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : این استان با داشتن بیش از یک میلیون کندوی مدرن و بومی و تولید بیش از 20 هزار تن معادل 27 درصد عسل کشور ، هر سال مقام نخست تولید عسل کشور را به خود اختصاص می دهد.

قریشی افزود : 48 درصد عسل استان در خوی تولید می شود و این شهرستان با 350 هزار کندو و تولید 9 هزار تن عسل ، بیشترین تولید عسل را دارد.

وی اضافه کرد : تعاونی زنبورداری ، شش کارخانه موم آج کنی و شش کارخانه بسته‌بندی عسل مدرن در شهرستان‌های ارومیه ، خوی و مهاباد فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی اولین استان دارای زنجیره‌های تولید عسل در کشور است ، اضافه کرد : حداقل سه شرکت در استان به عنوان زنجیره تولید عسل با داشتن تعداد قابل ملاحظه ای کندوی زنبورعسل ، کارخانه بسته‌بندی و فروشگاه‌های عرضه محصولات تولیدی فعالیت می کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : پس از 15 سال رکود اتحادیه تولیدکنندگان عسل استان ، با رفع موانع در سالجاری مجدداً فعال می شود.

پیش بینی می شود با پایان برداشت عسل در اواخر مهر ماه امسال بیش از 20 هزارتن عسل از کلنی های زنبور برداشت شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رتبه ، اول ، تولید ، عسل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۲ تير ۱۳۹۷
50 %عسل تولید در ایان درکارخانه های نبات اب نبات ریزی بصورت شفت تولید میشوند
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
باور ندارم این عاشقی را
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
سد سازیهای بی رویه نابودی منابع ابی زیرزمینی در اثر مصرف بی رویه وخارج از اندازه در باغات رودها خشکیدند مراتع از بین رفته جنگلها تباه شدند نسل بسیاری از حیوانات و ماهیان دچار انقراض گردیده است الان کشور باید گوشت و چرم را از بیگانگان تامین نماید برای لبنیات هم بیش از پیش محتاج شده ایم عسل باید از گرده گیاهان تامیین شود که غذای زنبور است کدام گرده عسلهای ایران ادمرا دچار مرض قند میکند و عامل خارش پوست و سایر بیماریهای گوارشی بخاطر خوراندن شکر به زنبورهاست تعجب میکنم این عسل کجا تولید شده و به کدامین کشور خارجی میرود