اراک؛

تدارک مناسب اوقاف برای جشن بزرگ غدیر

به همت اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ، مراسم جشن عید غدیر در ۱۰۰ بقعه استان مرکزی برگزار می‌شود.

تدارک مناسب اوقاف برای جشن بزرگ غدیر
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،  مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی گفت: جشن و نورافشانی در ۱۰۰ بقعه متبرکه استان به همراه برنامه‌های متنوع دیگر در شب و روز عید غدیر در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدباقر حسینی‌اراکی افزود: مراسم ویژه شب عید غدیر در 51 بقعه شاخص استان برگزار می‌شود و با توجه به اینکه در ایام دهه ولایت قرار داریم برنامه‌هایی‌ در این دهه انجام شده مانند برنامه برپایی دعای عرفه در 36 بقعه اقامه نماز عید قربان در 27 بقعه، برنامه همه واقف باشیم در 14 بقعه و در طول دهه ولایت برنامه‌های متنوعی در 41 بقعه استان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: همایش بانوان ولایی در 15 بقعه، مدیحه‌سرایی در 66 بقعه، شعرخوانی آئینی در 38 بقعه، تجلیل از سادات خادم در 21 بقعه انجام می‌شود.
حسینی اضافه کرد: اوقاف و امور خیریه استان در حدود 1000 خادم افتخاری در بقاع متبرکه دارند و همچنین تصمیم داریم که مراسم اطعام عیدغدیر را در این روز بین مردم رواج داده و به این ترتیب نباشد که اطعام و نذری دادن تنها منوط به ایام عزاداری‌ها باشد و مردم در این روز اقدام به دادن نذری کنند.
انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، اوقاف ، جشن ، عید غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.