شکستن غیرقانونی قفل آیفون، پای پلیس فدرال را به دیوان عالی باز کرد

سه رسانه مهم در ایالات متحده آمریکا روز جمعه علیه اف‌بی‌آی شکایت‌نامه حقوقی به دادگاه ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از یو اس آ تودی، روز جمعه، سه رسانه مهم ایالت متحده آمریکا به منظور تحقیق در رابطه با اینکه چگونه اف‌بی‌آی توانسته قفل گوشی آیفون یکی از مسلحان حادثه ترور سان برناردينو را باز کند، شکایت نامه ای علیه پلیس فدرال آمریکا تنظیم کرد.

پس از مدت های مدید جدال بین FBI  و شرکت اپل بر سر شکستن قفل گوشی اپل یکی از تروریست های جریان سان برناردينو، دیوان عالی  این کشور اعلام کرد که با نقض حریم خصوصی و علی رغم خواست شرکت اپل از طریق متخصصان سوم شخص قفل گوشی را می‌شکنند.

حالا رسانه های غول ایالات متحده آمریکا در این شکایت نامه علیه پلیس فدرال می خواهند اطلاعاتی به دست آورند که مشخص شود چه مراکزی با نقض حریم خصوصی دست به باز کردن قفل گوشی زده  و دولت برای این کار چقدر پول پرداخت کرده است.

با وجود قانون "آزادی اطلاعات" در این کشور، پلیس فدرال حاضر نیست این اطلاعات را فاش کند و توضیح دهد چه آژانسی قفل گوشی آیفون را برای جاسوسی دولت باز کرده است.

ژوسف ارنست، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه در این باره گفت: "FBI و دولت اوباما سعی کرده اند تا جایی که ممکن است شفاف‌سازی کنند ولی ما دیگر محدود هستیم و نمی توانیم اطلاعات بیشتری را در اختیار دیگران قرار دهیم."

پای پلیس فدرال به دیوان عالی باز شد/رسانه های آمریکا علیه اف بی آی شکایت کردند

پای پلیس فدرال به دیوان عالی باز شد/رسانه های آمریکا علیه اف بی آی شکایت کردند

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار