دبیرکل اوپک: نشست الجزایر مشورتی خواهد بود

محمد بارکیندو اعلام کرد نشست غیر رسمی اوپک در الجزایر، یک نشست «مشورتی» خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد بارکیندو -- دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) -- روز شنبه اعلام کرد نشست غیر رسمی اوپک که قرار است 27 سپتامبر در الجزایر برگزار شود، یک نشست «مشورتی» خواهد بود نه «نشست تصمیم گیری».

بر این اساس،  طی هفته های اخیر بهای نفت در بازار - که با عرضه بیش از حد مواجه است - به این امید افزایش یافته بود که کشورهای عضو اوپک در نشست الجزایر احتمالا به توافقی در خصوص محدود کردن میزان تولید دست خواهند یافت. نورالدین بوطرفه، وزیر انرژی الجزایر هفته گذشته در مسکو اعلام کرده بود «این نشست احتمالا فرصتی برای دستیابی به توافق فراهم می کند که این توافق ثبات بازار نفت را تسهیل خواهد کرد.»

بارکیندو گفت:«این یک نشست غیر رسمی است و نشست تصمیم گیری نیست، برعکس نشستی که سال 2008 در وهران در غرب الجزایر تشکیل شد. برگزاری این نشست در ماه ژوئن از سوی قطر برای رایزنی و مشورت میان اعضای اوپک مطرح شد.»

وی افزود:«همچنین چندین نشست دو جانبه میان اعضای اوپک برگزار خواهد شد.»

نشست غیررسمی کشورهای صادر کننده نفت در حاشیه مجمع بین المللی انرژی برگزار می شود که قرار است 26 تا 28 سپتامبر در پایتخت الجزایر برگزار شود.

دبیرکل اوپک خاطر نشان کرد: «مجمع بین المللی انرژی فرصت بسیار مهمی برای کشورهای تولید کننده و مصرف کننده است. این مجمع به کشورها اجاره می دهد در مورد موضوعات مربوط به اقتصاد جهانی و صنعت جهانی نفت و گاز تبادل نظر کنند.»

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار