استقبال سرد نمایندگان پارلمان شیلی از دو نماینده صهیونیست

سفر دو نماینده کنست به شیلی با استقبال سرد حامیان حقوق فلسطینیان در این کشور روبرو شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست؛ ""شارن هسکل،" نماینده حزب لیکود، و "یوسی یونا،" نماینده اتحاد صهیونیست، برای تحکیم روابط میان نمایندگان کنست و پارلمان شیلی به این کشور سفر کردند؛ اما برخلاف تصورشان نه تنها مورد استقبال قرار نگرفتند؛ بلکه با درخواست‌های متعدد خروج از حاک شیلی مواجه شدند.

در شیلی بیش از 300 هزار شهروند فلسطینی زندگی می‌کنند و بزرگترین اجتماع فلسطینیان را در کشوری غیرعربی تشکیل می‌دهند. هسکل درمورد سفرش به شیلی مدعی شد: اجتماع فلسطینی‌ها در شیلی بزرگترین مانع بر سر راه تحکیم روابط میان اسرائیل و این کشور است. این گروه فلسطینیان از کمبود دانش و آگاهی مردم آمریکای جنوبی نسبت به اسرائیل بهره می‌برند و از آن برای تبلیغات منفی خود علیه یهودیان اسرائیلی استفاده می‌کنند.

در جریان سفر هسکل و یونا به شیلی، 16 نماینده پارلمانی این کشور، که چند نفر از آنها اصالتی فلسطینی دارند، نامه‌ای علیه طرح دوستی میان پارلمان شیلی و رژیم صهیونیستی نوشته و مخالفت خود را با تحکیم روابط میان دو طرف اعلام کردند.

در نامه این نمایندگان پارلمانی آمده است: دو فرستاده کنست حق ندارند دیدارهایی در سطوح بالا با نمایندگان شیلی داشته باشند و یا تلاش کنند سیاست‌های اسرائیل را قانونی جلوه دهند.

هسکل در واکنش به این اقدام مدعی شد: اسرائیل حق دارد در برابر دروغگویی‌ها از خود دفاع کند. ما می‌خواهیم دربرابر خصومت و دشمنی فراگیری که علیه اسرائیل به راه افتاده است، ایستادگی کنیم.

هسکل در ادامه ادعایش افزود: در شیلی یک لابی قدرتمند فلسطینی مشغول به فعالیت است و تمام اقدامات آنها به دشمنی با اسرائیل ختم می‌شود. به همین دلیل است که ما به شیلی آمدیم تا مانع از ادامه اقدامات خصمانه این لابی فلسطینی علیه اسرائیل در شیلی شویم. تل‌آویو خواستار برقراری روابطی نزدیک و دوستانه با سانتیاگو است.

هسکل و یونا سرانجام موفق شدند با سخنگوی پارلمان شیلی و وزرای اقتصاد، کشاورزی و چند مقام ارشد اجتماعات یهودی این کشور دیدار و گفتگو کنند.

هسکل در ادامه گفت: ما خواستار برقراری روابط نزدیک اقتصادی و دیپلماتیک با شیلی هستیم. باید سطح همکاری‌های سیاسی میان اسرائیل و شیلی را تا بالاترین جایگاه ممکن ارتقا دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار