کرمان؛

پرداخت وام 120 میلیونی مسکن به زوج ها

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: به هر یک از زوجین مبلغ 60 میلیون تومان و در مجموع 120 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده‌گذاری با نرخ 18 درصد پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدمهدی بلوردی افزود:بافت فرسوده به نقاطی گفته می‌شود که تاسیسات زیربنایی و رونمایی آن دچار آسیب شده و کیفیت زندگی در آنجا از سطح پائینی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بافت‌های تاریخی نیز جزو بافت فرسوده هستند که باید بازسازی و مرمت شوند، خاطر نشان کرد: محدوده‌هایی مثل پادگان‌ها و کارخانه‌ها نیز وجود دارد که الآن داخل شهر قرار گرفتند و در محدوده سند بازآفرینی شهر هستند.

بلوردی با اشاره به اینکه هزار و 589 هکتار از مساحت 13 هزار هکتاری شهر کرمان را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد با اشاره به زلزله‌خیز بودن کرمان تصریح کرد: اگر قرار است مردم در این بافت ساکن باشند باید بحث بازسازی به نوعی حل شود که در زمان وقوع زلزله امکان دسترسی به همه نقاط و امداد‌رسانی وجود داشته‌باشد.

وی باتاکید بر اینکه مشوق‌هایی برای بازسازی بافت فرسوده در سال 95 در نظر گرفتیم، گفت: صندوق مسکن یکم تسهیلاتی با نرخ 8 درصد در بافت فرسوده شهر کرمان به زوج‌های جوانی که هیچ خانه‌ای ندارند می‌دهد و دوره بازپرداخت آن 12 ساله است و البته باید سپرده‌گذاری یک ساله به مبلغ سی میلیون تومان داشته باشند.

بلوردی افزود: به هر یک از زوجین مبلغ 60 میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود که در مجموع 120 میلیون تومان است و اگر سپرده‌گذاری نداشته باشند همین تسهیلات با نرخ 18 درصد قابل پرداخت است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: وام مسکن ، زوجین ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار