شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احزاب باید فصل‌الخطاب انتخابات باشند/خروجی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم مطلوب نبود

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب گفت: احزاب باید فصل‌الخطاب هر گونه تصمیم‌گیری به ویژه در رابطه با انتخابات باشند.

احمد شریف در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون موازی‌کاری‌ بین دو نهاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات برای امور انتخاباتی، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از شعارهای اصلی اصلاح‌طلبان استقرار جامعه مدنی و توسعه سیاسی است، باید احزاب و تشکل‌های سیاسی تقویت شوند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب با اشاره به اینکه تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم یک استثنا بود، گفت: این اتفاق بنا به ضرورت رخ داد و مطلوب هیچ کدام از احزاب اصلاح‌طلب نبود.

شریف با اشاره به اینکه خروجی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم حداقل برای لیست تهران مطلوب نبود، یادآور شد: عملکرد برخی از منتخبان مجلس دهم، مغایر با اهداف اصلاح‌طلبانه بود.

وی با بیان اینکه اگر لیست امید در انتخابات مجلس دهم با محوریت احزاب بسته می‌شد طبعا رفتار منتخبان قابل پیش‌بینی بود، گفت: رفتار برخی از منتخبان در تعیین رئیس مجلس دهم برخلاف پیش‌بینی‌ها بود و اگر در انتخابات سال آینده هم احزاب در محوریت امور نباشند، چنین اتفاقاتی تکرار خواهد شد.

شریف با اشاره به اینکه چندی پیش در ملاقاتی حضوری با عارف (رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان) اعلام کردیم که باید اصالت و حق انتخاب به احزاب داده شود، متذکر شد: برخی از احزاب اصلاح‌طلب به دلیل فعالیت‌های متمادی تشکیلاتی خود باید فصل‌الخطاب هر گونه تصمیم‌گیری به ویژه در رابطه با انتخابات باشند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب با تاکید بر اینکه تصمیم‌‌گیرنده نهایی انتخابات سال 96 باید احزاب باشند، ادامه داد: هر گونه شورایی که به موازات کار احزاب تشکیل می‌شود مورد حمایت ما نیست.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باید متولی انتخابات باشد، اظهار داشت: از آنجایی که در شورای هماهنگی تنها تعداد محدودی از احزاب اصلاح‌طلب حضور دارند لازم است شورایی فراگیرتر متشکل از تمامی احزاب اصلاح‌طلب ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.