زابل

برای افزایش سرانه مطالعه باید خانه به خانه به سراغ مردم رفت

فرماندار زابل گفت: پایین بودن سرانه مطالعه در کشور از جمله منطقه سیستان ایجاب می کند که خانه به خانه به سراغ مردم برویم تا برای مطالعه و کتابخوانی تشویق و ترغیب شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.، هوشنگ ناظری در نشست انجمن کتابخانه های عمومی در فرمانداری زابل افزود: توزیع کتاب و برگزاری رقابت های کتابخوانی از سوی فرمانداری و نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان زابل به ویژه در حاشیه شهر سبب آگاهی بیش از پیش مردم و پیشرفت منطقه و در نهایت کاهش تخلفات می شود.

فرماندار زابل گفت: افزایش مطالعه در جامعه نیازمند اقدام جمعی به ویژه بهره گیری از هنر نظیر تئاتر، فیلم و نمایشگاه است که باید با این قبیل اقدامات جامعه را به سمت افزایش مطالعه سوق داد.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده سرانه مطالعه در ایران 2 تا 18 دقیقه در شبانه روز اما در کشور ژاپن 90 دقیقه در شبانه روز است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بدلیل وجود مشکلات و نبود انگیزه در منطقه به طور قطع این سرانه در منطقه سیستان کمتر است که باید دستگاههای مربوطه برای آن چاره اندیشی کنند.

ناظری با بیان این که سالیانه برای هر دانش آموز 20 میلیون ریال در حالیکه برای هر زندانی 180 میلیون ریال هزینه می شود تاکید کرد: با پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی و سوق دادن اعتبارات به این سمت شاهد کاهش جرم خواهیم بود.

مدیرکل نهادکتابخانه عمومی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: نبود انگیزه باعث کاهش مطالعه در جامعه شده است و اگر انگیزه در افراد تقویت نشود نمی توان سرانه مطالعه را افزایش داد.

اسفندیار زید آبادی افزود: ساخت کتابخانه استاندارد در شهرستان زابل نیازمند همت جمعی در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان از جذب پنج نفر نیرو در نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان زابل خبرداد و بیان کرد: 400 میلیون ریال برای تجهیز کتابخانه های عمومی شهرستان زابل هزینه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار