بنی‌سعود با طوماری از جنایات بشری به دنبال صلح در افغانستان!

بنی‌سعود با داشتن طوماری طویل از جنایات ضدبشری و تربیت تروریسم هیچ‌گاه صلاحیت برگزاری همایش‌هایی با محوریت صلح را نخواهد داشت.

به‎گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان به‌عنوان بخشی از جهان‌اسلام، همواره شاهد درگیری‌های مسلحانه و انفجارهای خونین بوده است. از این روست که «صلح افغانستان» به عنوان راهکاری برای پایان دادن به جنگ‌داخلی در فضای سیاسی این کشور مطرح می‌شود.

تحقق صلح در افغانستان اما پیش از هر چیز نیازمند شناخت ماهیت طرف‌های مذاکره است و اینکه آیا کسانی که داعیه وساطت صلح میان مخالفان و دولت افغانستان را دارند خود در چه سطحی از معرفت به این مسأله قرار گرفته‌اند!

بی‌ثبات‌ کردن کشورهای اسلامی همواره از اهداف اصلی دشمنان بوده؛ اما برخی حکومت‌های عربی به‌ظاهر اسلامی منطقه نیز از عوامل مهم جنگ و ناامنی هستند. حاکمان این دولت‌ها با افروختن آتش نزاع، اهداف استعماری آمریکا و استکبار در دنیای اسلام را تحقق می‌بخشند. عربستان‌ یکی از این کشورهاست که حاکمانش پشتیبان اصلی افراط‌گری و تروریسم هستند. حکام طغیان‌گری که پژواک رسوایی آن‌ها از منا تا صنعا گوش هر انسان آزاده‌ای را کر کرده است، می‌خواهند میزبان مذاکرات صلح افغانستان باشند!

بنی‌سعود با طوماری از جنایات بشری به دنبال صلح در افغانستان!

به گزارش باشگاه خبرنگاران هشتم اکتبر سال جاری قرار است نشست دو روزه‌ای با محوریت صلح افغانستان و حمایت از تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه به میزبانی حاکمان تروریست پرور سعودی در مکه و مدینه برگزار شود. جالب اینجاست که ریاض در یک جبهه به کشتار کودکان سوری، عراقی و یمنی مشغول است و دلارهای نفتی را برای خرید انواع تسلیحات نظامی و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی‌گناه هزینه می‌کند، از سوی دیگر با ژست‌های بشر دوستانه از صلح در افغانستان حمایت می‌کند و میزبانی مذاکرات صلح را متقبل می‌شود!

 
دودمان خبیثه سعودی، بیگانه با مقوله صلح‎افغانستان!

مهم‌ترین موضوعی که لزوم استقرار صلح در افغانستان را خاطرنشان می‌کند حفظ جان مردم مسلمان افغانستان و پایان دادن به جولان تروریسم در این کشور است. نگاهی به عملکرد سیاه آل‌سعود نشان می‌دهد که ریختن خون مسلمانان و پشتیبانی تمام‌قد از گروه‌های تروریستی، مولفه‌ اصلی بقای رژیم کودک‌کش سعودی به‌شمار می‌رود. یمن بارزترین عرصه جنایت و خون‌آشامی سعودی در کشورهای اسلامی است.

در همینباره شبکه العالم در گزارشی از گاردین می‌نویسد که بیش از یک سوم حملات رژیم سعودی در یمن، شهروندان این کشور را هدف قرار داده است. این منبع می‌افزاید مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و زیرساخت‌های اقتصادی بیشترین سهم را از توحش سردمداران ریاض در بمباران مناطق مختلف یمن دارند.  رژیمی که دلارهای حاصل از فروش منابع نفتی حجاز را تبدیل به بمب کرده و آن‌ را برسر مسلمانان بی‌دفاع یمن می‌ریزد، چگونه می‌تواند دغدغه صلح در افغانستان را داشته باشد؟

مدیریت ناکارآمد بنی سعود بر کنگره عظیم حج و آسیب‌های فراوانی که همه ساله امت اسلام از این شجره خبیثه ملعونه متحمل می‌شوند نیز نمونه بارز دیگری از بی‌لیاقتی و خباثت فرزندان عبدالعزیز را به‌نمایش گذاشته است.


دودمان خبیثه سعودی، بیگانه با مقوله صلح‎افغانستان!

*میزبانی مذاکرات صلح افغانستان لکه ننگ تروریسم را از دامان عربستان پاک نخواهد کرد

"رضا اسماعیلی" رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سعودی‌ها همواره یکی از عوامل اصلی منازعات و درگیری‌ها در افغانستان بوده‌اند، اظهارداشت: رویکرد منافقانه آل‌سعود در میزبانی مذاکرات صلح برای مردم افغانستان آشکار شده و به چنین سیاست‌هایی از سوی مقامات ریاض اعتماد چندانی ندارند.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 15 سال از حضور نیروهای ناتو و ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در افغانستان و به‌رغم امضای توافق‌های امنیتی میان کابل و واشنگتن، اما چالش‌های امنیتی در افغانستان به‌گونه‌ای روزافزون ادامه دارد.

رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان با اشاره به حوادث تروریستی روزهای اخیر کابل و اینکه افغانستان هنوز هم عرصه جنگ میان طالبان و دولت کابل است، افزود: صلح در این کشور زمانی می‌تواند به سرانجام برسد که روندی افغانستانی باشد بدین معنی که شهروندان افغانستانی پای میز مذاکره نشسته و به توافق برسند، در غیر این‌صورت نمی‌توانیم منتظر اتفاقات خوبی در این کشور باشیم.

وی با تاکید براینکه مردم افغانستان بهترین مرجع برای روند صلح و برقراری آرامش و امنیت در سرزمینشان هستند، بیان داشت: عربستان که سابقه بدی در حمایت از طالبان و جریان‌های تکفیری در صحنه افغانستان دارد، نمی‌تواند با میزبانی مذاکرات صلح سابقه سوء خود را پاک کنند.

اسماعیلی در پایان با اشاره به اینکه کشورهایی مانند ایران، پاکستان، روسیه و چین نیز می‌توانند در روند صلح افغانستان نقش‌آفرینی مثبتی داشته باشند، ادامه داد: برگزاری هرگونه نشستی که به‌شکل طبیعی موجب تسریع روند صلح در افغانستان شود، مطلوب است به‌شرطی که طرف‌های تلاش‌گر برای برگزاری چنین نشست‌هایی صادقانه عمل کرده و به‌دنبال تسهیل سازوکار صلح باشند نه این‌ که در مذاکرات صلح فقط به‌دنبال تامین منافع خود باشند.


بنی‌سعود با طوماری از جنایات بشری به دنبال صلح در افغانستان!

شجره‌ملعونه سعودی که به‌جرات می‌توان گفت «مادر تروریسم» در منطقه و جهان محسوب می‌شود، خود منشاء اصلی حضور گروه‌های افراطی در آسیای‌میانه و ازجمله افغانستان است. بنی‌سعود با داشتن طوماری طویل از جنایات ضدبشری و تربیت تروریسم، هیچ‌گاه صلاحیت برگزاری همایش‌هایی با محوریت صلح را نخواهد داشت و پر واضح است که گره بی‌ثباتی و تنش در افغانستان فقط با نقش‌آفرینی مردم و دولتمردان افغانستان محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

گزارش از: وحید امیدی موحد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار