نمی‌توان برای تئاتر كشور جغرافیا تعریف كرد

نمی‌توان برای تئاتر امروز كشور با قابلیت‌ها و كثرتی كه در فارغ‌التحصیلان و هنرجویان این رشته دارد، جغرافیا تعیین كرد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی شفیعی، مدیركل مركز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از دیدن نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری ضمن تشكر از حوزه هنری به دلیل برگزاری مهرواره تئاتر ماه و معرفی هنرمندان غیر تهرانی، اظهار كرد: گروه تولید كننده نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» با كارگردانی علی حیدری از گروه های بسیار خوب استان خوزستان و شهر آبادان است و هر اثری كه به روی صحنه برده‌اند، اثری ممتاز و قابل توجه بوده است و همیشه توانسته جای خود را در تئاتر كشور باز كند.
 
وی ادامه داد: نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» جزو نمایش‌هایی بوده كه در دو سال اخیر توانسته مخاطب را به خود جذب كند و چه خوب است كه این روزها با آغاز هفته دفاع مقدس این نمایش روی صحنه است و جا دارد این ابتكار مركز نمایش حوزه هنری تبریك بگوییم.
 
شفیعی همچنین گفت: نمی‌توان برای تئاتر امروز كشور با قابلیت‌ها و كثرتی كه در فارغ التحصیلان و هنرجویان این رشته دارد، جغرافیا تعیین كرد. تئاتر تهران را هم هنرمندان سایر استان‌ها فعال نگه داشته‌اند. امیدوارم شرایطی پیش بیاید كه اثر هنرمندان هر خطه كشور را در همان منطقه روی صحنه ببینیم. اما با این وجود ضرورت دارد كه با برنامه‌های مشخص و رویدادهای معین، نمایش ها را در تهران و جاهای دیگر با اهداف مشخصی به صحنه ببریم و به نوعی هنرمندان سایر استان‌ها، خود را معرفی كنند.
 
مدیركل مركز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر اینكه یكی از معضلات جدی در تئاتر خارج از تهران، عدم وجود اجراهای مستمر و مداوم است، عنوان كرد: در تهران سالن‌هایی داریم كه هر شب نمایش‌ها در آن اجرا می‌شود و مخاطب این را می‌داند و هنرمند هم خود را موظف به تولید و مدیران خود را موظف به حمایت می دانند اما در شهرستان‌های كشور این اتفاق رخ نمی‌دهد.
 
وی افزود: اجرای عمومی تئاتر در شهرستان ها نیاز به پلاتوها و سالن های مناسب دارد، تا گروه های نمایشی بتوانند برنامه ریزی كنند و اجراهای مستمر داشته باشند. با همین رویكرد «انجمن هنرهای نمایشی استان‌ها» را از بین گروه‌های نمایشی تشكیل می‌دهیم و امیدوارم با ایجاد فضاهایی و در اختیار قرار دادن این فضاها به گروه‌های نمایشی بتوانیم شاهد اجراهای مستمر و مداوم باشیم.
 
شفیعی اجراهای عمومی مستمر در شهرستان‌های كشور را نیازمند حمایت، تبلیغ و توجه بیشتر نسبت به گذشته دانست و تصریح كرد: همیشه با حوزه هنری همكاری‌های مشتركی را برنامه ریزی كرده‌ایم و با حضور كوروش زارعی در مدیریت مركز نمایشی حوزه هنری و محسن مومنی شریف در ریاست حوزه هنری، امیدوارم بتوانیم اتفاقات بیشتری را شكل دهیم و به روزی برسیم كه دعوت شویم تا اجرای گروه های نمایشی هر استان را در همان خطه ببینیم.
 
دومین «مهرواره‌ تئاتر ماه» (رپرتوآر تئاتر مراكز استانی حوزه هنری) با اجرای 9 اثر نمایشی از برگزیدگان تولیدات مراكز استانی حوزه هنری، از 31مرداد تا 16مهرماه 95 به دبیری توحید معصومی در تماشاخانه‌های «مهر» و «ماه» برگزار می‌شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار