اصفهان؛

ارتش بحق ، نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است

استاندار اصفهان در مراسم صبحگاه مشترک نظامیان استان گفت: ارتش بحق ، نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است و در همه صحنه های سه دهه ی گذشته بعد از پیروزی انقلاب در خط مقدم دفاع از کشور، نظام، میهن و رهبری قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور گفت : دیدار با فرماندهان و جوانان نظامی که با اقتدار و شوکت زیبنده ی جنود الهی در این میدان مقدس حضور دارند بسیار خاطره انگیز است و یاد و خاطره ی یگان های ارتش و سپاه استان در دوران دشوار دفاع مقدس هیچگاه از یاد نخواهد رفت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دوره ی آغاز جنگ تحمیلی، دوره ی محنت نیروهای مسلح بود، افزود: همواره گسیل رزمندگان دلیر و مخلص یگان های مسلح استان اصفهان دلهای مسئولان دفاع را در آنجا خرسند می کرد و امروز هم در واحدهای پشتیبانی، آموزشی، مرکز پیاده، مرکز زرهی و بخش های مربوط به وزارت دفاع هر کدام یادی و نامی از خود در این دوران پر افتخار و پس از آن به یادگار گذاشتند.

وی افزود: امنیت مایه ی آرامش روانی است و نیروهای مسلح اگر دلیرانه، فداکارانه، هوشمندانه وظیفه و نقش خود را بدانند و در جایی که جایگاه واقعی آن هاست خود را قرار دهند می توانند این امنیت و این نیاز را تأمین کنند.

زرگرپور یادآور شد: وجود نیروهای مسلح و مطالبه ی تقویت نیروهای مسلح در هیچ کشوری فی نفسه به معنای جنگ طلبی نیست بلکه عین دفاع است.

وی اضافه کرد: امروز با اقتدار ملت ایران در عرصه های جهانی اثبات کرده است که این ملت هیچ تهدیدی برای کشورهای همسایه و دیگران نیست، زمانی که تهاجم صورت گرفته قدرتمندانه دفاع کرده اما هرگز فکر تجاوز، حمله و اشغال در ذهن ملت ایران و مسئولان کشور خطور نکرده است ولی نیروهای مسلح باید نیرومند باشند چرا که دنیا ، دنیای تجاوزگری و دنیای محکوم سیاست سلطه است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه انگیزه ی سلطه طلبی در سلطه گران عالم و در نظام های مستکبر به همه ی ملت ها هشدار می دهد که ساخت درونی خود و آمادگی های لازم را برای تقویت این ساخت بوجود بیاورند و تقویت کنند، افزود: بهانه های کوچک برای ابر قدرت ها، آن جایی که بتوانند و جرأت بکنند راه را بسوی تجاوزهای بزرگ هموار می کند.

زرگر پور افزود: آنجایی که استکبار با محاسبات مادی خود تصور می کند که می تواند گام متجاوزانه بردارد، تأمل نخواهد کرد و البته به فضل خدا آن ها ایران و ایرانی را بخوبی شناخته اند و ملت ایران، جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح، آحاد مردم و نظام مقدس اقتدار و صلابت خود را در طول این سی سال به متجاوزان و قدرتمندان نشان داده است.

وی با بیان اینکه نظامیان در سازمان های رسمی نیروهای مسلح، پشتوانه ی عظیمی به نام ملت ایران دارند، گفت: میلیون ها جوان و میلیون ها عزم راسخ از قشرهای مختلف عشایر، شهری، روستایی، اصناف و مشاغل مختلف همه در این جهت شریک و شبیه یکدیگرند و عزم و اراده در آن ها قوی است.

استانداراصفهان اظهارداشت: ما ملت ایران ثابت کرده ایم این سخنان تهدید آمیز و لحن های دشوار و خشن بلندگویان استکبار را به چیزی نمیشماریم و اهمیتی به آن ها نمی دهیم چرا که می دانیم این ها جنگ روانی است و این جرأت و گستاخی در دشمنان ملت ایران نیست که وارد میدانی شوند که خروج از آن میدان برای آن ها امکانپذیر نیست.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح باید با تمام توان و قوا آماده و مهیای دفاع و برخورد سخت خشن با هر نیروی متجاوز و هر تهدید کوچک و بزرگی بر علیه این مرز و بوم باشند که هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی روز بروز باید خود را نیرومند تر کنند، افزود: نوآوری فقط در ساخت سلاح و تجهیزات نیست و اگر چه نوآوری در ساخت و ابتکار در بوجود آوردن روشهای جدید تسلیحاتی یکی از نوآوری های مهم است ولی نوآوری در آموزش، سازماندهی وتشکیلات، شیوه های پشتیبانی، دستورالعملهای رزمی و ... لازم است.

زرگرپور تاکید کرد: نیروهای نظامی باید در این خصوص گام های بلند و محکم بردارند و به سمت هدف های روشن با قوت و قدرت حرکت کنند و این دژ و حصار را برای ملت بزرگ ایران اطمینان بخش تر کنند.

وی با تقدیر از برادران نیروی زمینی ارتش در منطقه ی اصفهان، گفت: برادران ارتش امروز ایران همان نیروهایی هستند که پس از ۵۰ سال تبلیغ دیگران در پادگان ها، آن روزی که پای اسلام و مردم و انقلاب به میان آمد خود را در کنار مردم و انقلاب اسلامی قرار دادند و افتخاری چون ۱۹ بهمن و ۲۱ بهمن را آفریدند و انقلاب اسلامی پیروز شد.

استانداراصفهان یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای نظامی کشور در سخت ترین روزها مردم و میهن و کشور و نظام را تنها نگذاشتند و در ماه های اولیه سال ۵۸ نیروی زمینی ارتش، نیروی هوایی و هوانیروز در مناطقی که آشوب طلبان می خواستند به تحریک قدرت های بیگانه کشور را دچار مشکل کنند با حضور و فداکاری، لیاقت و صلاحیت خود را به جامعه و مردم نشان دادند.

رسول زرگرپور اظهارداشت: ارتش بحق نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است و در همه صحنه های سه دهه ی گذشته بعد از پیروزی انقلاب، در فراز و نشیب در خط مقدم دفاع از کشور و نظام و میهن و رهبری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ارتش در دوران دفاع ۸ ساله، سینه سپر کرد و به وظیفه و شرف و عزت خود عمل کرد، اظهارداشت: ارتش در صدها عملیات بزرگ وکوچک حضور پیدا کرد و آنجا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراح عملیات بودند، خاضعانه و مقتدرانه در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایستاد.

استانداراصفهان اضافه کرد: ارتش با توپخانه، نیروی هوایی و هوانیروز، واحدهای پیاده و زرهی اش در جنگ تحمیلی در برابر متجاوزان مقاومت کرد و فرماندهان عزیزی را چون شهیدان نامجو، فلاحی تا شهیدان کشوری، شیرودی، بابایی و ستاری و امیر سپهبد صیاد شیرازی و ده ها فرمانده ی دلیر و رشید تقدیم کرد و این را ه را با مدافعان حرم ادامه داد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.