اصفهان؛

فرسودگی 60 باب مدرسه در تیران و کرون

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: 60 باب مدرسه در این شهرستان فرسوده و نیازمند مرمت و مقاوم سازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا مرزبان افزود: 60 درصد از مدارس شهرستان تیران و کرون فرسوده است واین معضل مهمترین چالش فراروی آموزش و پرورش این شهرستان است.
وی بیان کرد: با توجه به گستردگی شهرستان تیران و کرون و جمعیت دانش آموزی بالای آن در بعضی از مناطق مدرسه وجود ندارد و دانش آموزان باید به ادامه تحصیل به بخش های دیگر سفر کنند و یا به دلیل کمبود فضای آموزشی حجم دانش آموز در بعضی از مدارس بیش از ظرفیت آن مرکز است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با اشاره به نقش خیران مدرسه ساز در تامین بخش عمده ای از نیاز آموزشی شهرستان گفت: اعتبارات آموزش و پرورش قادر به جبران نیازهای آموزشی و پرورشی دانش آموزان و تاسیس مدارس نیست که نیازمند حمایت بیش از بیش خیرین و سایر دستگاه های اجرایی است.
وی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی برای کشور مهمترین رسالت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: تعامل ادارات و نهادها با آموزش و پرورش در تحقق این رسالت مهم که منفعت آن به همه مردم می رسد امری ضروری و غیر قابل انکار است.
مرزبان با اشاره به استعدادهای دانش آموزان در شهرستان تیران و کرون گفت: در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان نیز شهرستان در مسابقات علمی، فرهنگی، هنری در سطح ملی و استانی خوش درخشیدند و موفق به کسب رتبه های برتر شدند.
وی همچنین به شناسایی هزار و 400 دانش آموز نیازمند در شهرستان تیران و کرون اشاره کرد و گفت: تامین نیازهای این دسته از دانش آموزان در آستانه سال نو تحصیلی امری ضروری است که با حمایت خیران و عموم مردم نیازهای این دانش آموزان باید تامین شود تا اینکه در کنار سایر دانش آموزان مشغول به تحصیل شوند و از تحصیل باز نمانند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.